دادستان عمومی “آنکارا” از دستگیری بیش از یکهزار تن از معترضان خبر داد

اردیبهشت ۱۴۰۳

دفتر دادستانی عمومی و انقلاب “آنکارا” روز سه شنبه از دستگیری بیش از یکهزار تن از معترضان ضد دولتی از آغاز رخدادهای اخیر در این شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دفتر دادستانی عمومی و انقلاب “آنکارا” اعلام کرد: یکهزار و ۷۸ نفر از معترضان در طول یک ماه قبل در آنکارا پایتخت “ترکیه” دستگیر شده‌اند.
 
براساس این گزارش، ۴۹ تن از بازداشت‌شدگان به اتهام قانون ضد تروریسم تحت پیگرد قانونی و ۲۹ نفر از آنان همچنان تحت بازداشت قرار دارند.
ناآرامی‌ها در “ترکیه” بیش از یک ماه پیش با اعتراض به تصمیم دولت “اردوغان” برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر “استانبول” با هدف ساخت مرکزی تجاری آغاز شد.
 
تظاهرات معترضان بعداز مداخله نیروهای امنیتی و پلیس “ترکیه” و استفاده از گازهای فلفل و اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش به درگیری‌های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی‌ها به سراسر “ترکیه” کشیده شد.
 
بی اعتنایی اول وزیر “ترکیه” به مطالبات معترضان ، لغو نکردن سفرش به شمال آفریقا ، عذرخواهی نکردن از مردم ، تشدید اقدامات نیروهای پلیس و امنیتی و اظهارات تهدیدگونه “اردوغان” نه تنها آبی بر شعله‌های آتش خشم معترضان نریخت بلکه همچون پاشیدن بنزینی شعله‌های این آتش را شعله‌ور‌تر کرد.

مردم “ترکیه” در کنار اعتراض به برخی سیاست‌های داخلی دولت “اردوغان”، از مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست‌های مسلح ضد نظام و مردم سوریه راضی نیستند.
 
برخی از ناظران، ناآرامی‌های اخیر “ترکیه” را ترجمه مداخلات دولت اردوغان در امور داخلی سوریه و حمایت همه جانبه آن از تروریست‌ها ارزیابی کرده‌اند.  
 
انتهای پیام/
 
منبع: ایرنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.