دادگاه اداری مصر: صلاحیت رسیدگی iبه مسائل مربوط iبه کمپ دیوید را نداریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دادگاه اداری مصر با برگزاری جلسه‌ای اعلام نمود که این دادگاه صلاحیت رسیدگی iبه دادخواست‌ مطرح شده درخصوص معاهده کمپ دیوید را ندارد و لغو و یا تغییر این معاهده در حیطه اختیارات رئیس جمهوری است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کویتی القبس گزارش تفسیری داد: دادگاه اداری مصر امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای را برای رسیدگی iبه دادخواست مطرح شده از سوی چند تن از حقوقدانان مصری مبنی بر لغو و یا اصلاح معاهده صلح مصر با رژیم صهیونیستی “کمپ دیوید” برگزار نمود و رئیس دادگاه اعلام نمود: دادگاه اداری مصر صلاحیت رسیدگی iبه این دادخواست را ندارد چرا که براساس قوانین مصر تغییر و یا لغو معاهده کمپ دیوید از وظایف ریاست جمهوری است.

پیشتر سه تن از فعالان حقوقی مصری با ارائه دادخواستی iبه دادگاه اداری مصر، لغو و یا اصلاح معاهده کمپ دیوید را خواستار شده و اعلام نموده بودند که این معاهده iبه ساکنان شبه جزیره سینا ضرر و زیان جدی وارد نموده است.

پیشتر رئیس جمهوری مصر و دیگر مقامات عالی این کشور مخالفت خود را با لغو معاهده کمپ دیوید اعلام نموده بودند چرا که آمریکا و بعضی کشورهای با نفوذ در شورای امنیت بر عدم تغییر در معاهده کمپ دیوید اصرار دارند.

مقامات آمریکایی تهدید نموده‌اند در صورت تغییر و یا لغو معاهده کمپ دیوید بدون رضایت رژیم صهیونیستی، کمک‌های خود iبه مصر را قطع خواهند نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.