دارنده گواهینامه رهبران موسیقی از یونسکو در تهران می نوازد

به گزارش گروه موسیقی ممتازنیوز:

goli ofموسیقی : در بخش بین‌المللی جشنواره بیستم و نهم موسیقی فجر، رامیز قلی‌اف از آذربایجان که سرپرستی و رهبری موسیقی آذربایجان را در دانشگاه موسیقی باکو برعهده دارد و گواهینامه رهبران کمیته موسیقی یونسکو را از آن خود کرده، دو اجرا دارد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، رامیز قلی‌اف روز شنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۲۱ در ایوان شمس برنامه دارد و یک اجرای ویژه روز دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در تلار وحدت خواهد داشت.

رامیز قلی­اف در ۳۰ آوریل ۱۹۴۷ در آغدام آذربایجان به­دنیا آمد. در سال ۱۹۶۴، دبیرستان فنی موسیقی را به­پایان رساند. سپس با موفقیت امتحانات ورودی را گذراند و در دانشگاه آکادمی موسیقی باکو ثبت نام کرد و در سال ۱۹۶۹ از این دانشگاه فارغ­التحصیل شد. در سال ۱۹۷۴ در ژاپن جایزۀ ایفا کنندگان موسیقی قفقازی و در پنجمین مسابقۀ اتحادیۀ هنرمندان مقام اول را در مسکو کسب کرد. او با ارکستر دی سولور و ارکستر سمفونیک دانشگاه موسیقی آذربایجان و رادیو تلوزیون همکاری می­کند.

قلی‌اف کنسرت­های موفقیت­آمیزی را در کشورهای ترکیه، افغانستان، سوریه، هند، سویس، آلمان، پاکستان، تونس، ژاپن، آمریکا، کاندا، دانمارک، ایران، عراق، فرانسه و هلند برگزار کرده است و در سال ۱۹۹۸ در سوییس در همایش موسیقی بین ملتهای سمرقند به عنوان رهبری گروه سه نفری ظاهر شد. در فستیوال بین­المللی موسیقی توسط یونسکو در آمریکا برگزار شده بود وی گواهینامه رهبران کمیته را برای اجرای استادانه خود گرفت. در حال حاضر رامیز قلی اف سرپرستی و رهبری موسیقی آذربایجان را در دانشگاه موسیقی باکو عهدار است.

رامیز قلی اف تا کنون چندین اجرا در دوره های مختلف جشنواره موسیقی فجر و اجرا با ارکستر موسیقی ملی ایران را در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.