داروخانه‌های ” بیمارستان دولتی” به دانشگاه‌ها واگذار شوند

فروردین ۱۴۰۳

به منظور برخورد با تخلفات داروخانه‌های خصوصی؛

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام اینکه گزارشات بسیاری از تخلف در داروخانه‌های بیمارستان‌ها که به نیمه خصوصی واگذار شده داریم گفت: برای این منظور بعضی از داروخانه‌ها به دانشگاه‌ها واگذار می شوند.

دکتر جمشید سلام‌زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درحال حاضر “دانشگاه علوم پزشکی” شهید بهشتی داروخانه ۲۲ بهمن،‌تجریش، شهید کاظمی و داروخانه بیمارستان طالقانی را تحت پوشش و نظارت دارد و قرار است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته، چند داروخانه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه که به بخش خصوصی واگذار شده است در اختیار دانشگاه قرار گیرند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری داروخانه‌ها به بخش خصوصی بهتر است یا داروخانه‌ها تحت پوشش دانشگاه‌ها باشد،افزود: اگر بخش خصوصیطبق قوانین تعریف شده کار کند و اجحاف درخصوص بیماران صورت نگیرد، بسیار کارآمد و خوب است اما اگر طبق قوانین عمل نکند و حقوق بیماران را رعایت نکند باید از رده خارج شوند. 

سلام‌زاده ادامه داد: در طی این دو سال اخیر گزارشاتی مبنی بر تخلف چند داروخانه خصوصی بیمارستان‌ها داشتیم که شبیه این تخلفات در مورد فروش “تجهیزات پزشکی” با قیمت‌های بسیار بالا و غیر واقعی بوده است، سبب این امر هم این است که برخلاف شرکت‌های دارویی شرکت‌های معتبر وارد کننده و سازنده تجهیزات پزشکی به خوبی شناسایی نشده اند و با هر قیمتی که می‌خواهند آن‌ها را توزیع و به فروش می‌رساند. 

سلام‌زاده خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع و کوتاه کردن دست این اشخاص سودجو  برنامه داریم که چند داروخانه بیمارستان‌های تحت پوشش را از بخش خصوصی بگیریم و مدیریت آن به دانشگاه واگذار کنیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.