داستان ارز در یک هفته گذشته

داستان ارز در یک هفته گذشته | چاپ |
شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۲۱:۰۱

دلار، همچنان پر نوسان

بینا- بحث دلار این روزها نقل محفل مجالس و محافل اقتصادی و خبری شده است، بطوریکه فعالان بازار طی یکی دو هفته اخیر نوسانات این بازار را شدیدا” زیر نظر دارند.
براساس گزارش طلا، پس از رشد شدید دلار در یک ماه اخیر و تثبیت آن بر بالای ۲۰۰۰ تومان، بحث راه اندازی بورس ارزی مطرح شد و حرف و حدیث هایی بر روند بازار ارز و تاثیر آن بر بهای دلار عنوان شد.
اما روند دلار طی این مدت با نوسان شدیدی همراه شد. بررسی بازار ارز در هفته قبل موید این موضوع است.
بر همین اساس، روند مبادلات بازار ارز در هفته گذشته با افت و خیز همراه بود ولی برآینده نمودار کلی دلار در این هفته خنثی بود و در طول هفته گذشته دلار تنها ۴ تومان افزایش یافت.
براساس این گزارش ، در روز شنبه دلار با رشد محسوس و چشمگیر ۲۸ تومانی تا سطح ۲۱۹۱ تومان بالا آمد که با رسیدن دلار به این سطح ، سایر ارزها نیز با رشد توا و یورو ۴۰ تومان و پوند ۲۵ تومان افزایش و با بهای ۲۷۶۰ و ۳۴۷۰ تومان در بازار ارز به فروش رسیدند.درهم امارات نیز ۷ تومان رشد و به ۵۹۷ تومان رسید.
این گزارش می افزاید ، در روز یکشنبه با کاهش ۱۴ تومانی دلار و رسیدن آن به ۲۱۷۷ تومان و پوند و درهم با نرخ ۳۴۶۵ و ۵۹۴ تومان در بازار معامله شدند .
بر پایه این گزارش ، دلار در روز دوشنبه با جبران کاهش روز قبل و با افزایش ۱۸ تومانی بر روی نرخ ۲۱۹۵ تومان قرار گرفت و در روزهای بعد هم در محدوده همین بها به فروش رسید . هر چند در روز پنج شنبه با تعطیلی بازار این اسکناس پشت سبز در دست دلالان و در بازار غیر رسمی با بهای ۲۱۷۵ و ۲۱۸۵ تومان داد و ستد شد.
این گزارش حاکیست ، هر یورو این واحد پول اروپایی در روز دوشنبه با رشد ۷ تومانی به قیمت ۲۷۵۷ تومان دست یافت که با همین بها در بازار تا اخر هفته معامله شد. پوند انگلیس و درهم امارات هم با بهای ۳۴۶۷ و ۵۹۷ تومان در بازار معامله شدند. که پوند انگلیس در روز سه شنبه ۷ تومان کاهش یافت.
بر اساس گزارش سایت طلا، با تعطیلی دو روز پایانی هفته و تعطیلی تهران برای برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها و سخنان رئیس بانک مرکزی در مورد کاهش بهای دلار، قیمتها را در بازار غیر رسمی تا حدودی نزولی کرد، ولی باید منتظر ماند و دید بازار در شروع کاری هفته جدید به کدام سمت حرکت می کند؟
گفتنی است، کماکان بازار ارز منتظر راه اندازی یورس ارزی است و گفته ها و اعلام نظرها درباره این بازار جو روانی دلار را تحت تاثیر قرار داده است گر چه برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهد بر روند حرکتی دلار در بازار داخل بی تاثیر نبود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.