داعش در رقه سوریه + تصاویر


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز:

داعش در رقه سوریه ، رقه در سال ۲۴۴ پیش از میلاد و در دوران سلوکیان ساخته شد. سپس توسط امپراتوری روم شرقی فتح شد و در سال ۵۴۲ بعد از میلاد در دوران امپراتوری ساسانیان نابود شد تا اینکه در سده ششم توسط جاستینین امپراتور روم شرقی دوباره ساخته شد.  به نوشته ویکی پدیا، رقه در این دوران مرکز مسیحیان سوریه و از سال ۷۹۶ تا ۸۰۹ در دوران هارون‌الرشید مرکز خلافت عباسیان بود. رقه محل تلاقی لشکریان علی ابن ابی‌طالب و معاویه در جنگ صفین می باشد. 
 
در تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۴ میلادی و در ادامه جنگ داخلی سوریه، مخالفان شامل نیروهای «جبهه النصره، آزادی‌طلبان شام و شاهین‌های سنی» موفق به اشغال شهر رقه و دستگیری استاندار بشار اسد شدند.  در حال حاضر این شهر پایتخت گروه «دولت اسلامی عراق و شام» بعبارتی داعش است. 
 
رقه از معدود بخش های سوریه است که دولت سوریه هیچ گونه حضوری در آن ندارد و تنها استانی است که تماما در کنترل داعش می باشد.   اطلاعات اندکی از واقعیت‌های جاری در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی تکفیری «داعش» وجود دارد و اطلاعات موجود، اطلاعاتی است که این گروه در پایگاه‌های خبری و صفحات اینترنتی خود آنها را منتشر کرده است، در حالی‌که واقعیت‌ها سخن دیگری می‌گویند.  شهر «رقه» در سوریه و مناطقی از این استان، از جمله مناطقی است که از سال ۲۰۲۴ توسط داعش اشغال و پس از اعلام خلافت «ابوبکر البغدادی» شهر رقه بعنوان مرکز امارت اسلامی مورد ادعای داعش در سوریه معرفی شد. 
 
اینکه داعش از آن زمان تاکنون چگونه رقه را اداره می‌کند، اطلاعات اندکی وجود دارد و این اطلاعات محدود به فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده توسط داعش برای مجازات افرادی است که آنها را مرتد و کافر می‌خواند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.