دانشجویان روزی ۲٫۵ ساعت از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که در طول روز چقدر با گوشی هوشمند خود درگیر میباشید و روزانه چند دقیقه را به آن اختصاص می‌دهید؟
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نتایج حاصل از یک مطالعه تازه نشان داده است که دانشجویان بیش از دیگر اقشار جامعه به گوشی هوشمند خود علاقمند می باشند و به طور میانگین ۲٫۵ ساعت از هر روز به این دستگاه اختصاص می‌دهند.
بررسی صورت گرفته توسط Flurry.com نشان داد که میزان استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای موبایلی در گوشی‌های هوشمند طی سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۱۵ درصد افزایش یافته است.
محققان برای آنکه رفتار کاربران در گوشی‌های هوشمند را بهتر زیر نظر بگیرند یک ابزار هوشمند موسوم به Menthal ساخته‌اند که نشان می‌دهد در طول روز چند دقیقه در گوشی هوشمند خود حضور دارید و چه ابزارهایی را مورد استفاده قرار می‌دهید. این ابزار در کل میزان وابستگی به گوشی هوشمند و احتمال بروز افسردگی در کاربران را نیز مشخص می‌کند.
بررسی‌های صورت گرفته توسط این ابزار نشان داد که کاربران در گوشی هوشمند خود بیشتر سراغ شبکه‌های اجتماعی، پست الکترونیکی، ابزارهای نوشتاری، بازی‌ها و تماس‌های صوتی می‌روند.
قرار است که این ابزار برای مشخص شدن میزان وابستگی هر یک از کاربران به گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.