دانشجویان علوم پزشکی وام های اخذ شده را با کارمزد ۴ درصد پرداخت می کنند

فروردین ۱۴۰۳

دانشجویان علوم پزشکی که به هر سبب از صندوق رفاه دانشجویی وام گیرند مبلغ گرفته شده را با کارمزد ۴ درصد باید عودت دهند.

دکتر فرهاد جعفری، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: این صندوق ۲۰ مدل وام دارد که بین دانشجویان گروه علوم پزشکی بر حسب درخواست توزیع می گردد که یکی از این وام ها وام تحصیلی است که برای دانشجویان مجرد ماهی ۵۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل ماهی ۶۸ هزار تومان تا پایان اتمام تحصیل است.

وی در خصوص وام مسکن هم افزود: وام مسکن برای دانشجویان مجرد ماهی ۲۵ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل ۵۰ هزار تومان است در واقع این وام را دانشجویانی که خوابگاهی می باشند دریافت کنند تا هر اجازه بهای خوابگاه خود را پرداخت کنند.

جعفری ادامه داد: وام کالا از فروشگاه الکترونیکی صندوق رفاه حدود ۲۵۰ هزار تومان است که این وام شامل خرید تجهیزات آموزش و کمک آموزش پزشکی می باشند البته مقاطع تحصیلی بالاتر تا سقف ۶۰۰ هزار تومان هم خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: به تمام دانشجویان هر نوع وامی که از صندوق رفاه گرفتند باید بعد از اتمام تحصیلشان طی ۴۸ قسط به صندوق با کارمزد ۴ درصد پرداخت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد:دانشجویان نخبه المپیادی و ممتاز و دارای مقام در مسابقات کشوری در صورت استفاده از هر کدام از این وام ها ۳ برابر مقدار وام های فوق را دریافت کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.