دانشگاه علمی کاربردی طلایه دار آموزش مهارتی است

۲۴م دیماه ،

دانشگاه علمی کاربردی طلایه دار آموزش مهارتی است به طوری که دانشجویان این دانشگاه ۶۰ تا ۷۰ درصد دوره را در محیط کار می گذرانند.

پیمان صالجی سرپرست کمیته شیمی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی  باشگاه خبرنگاران گفت:  رشته شیمی طلایه دار تولید علم است به طوری که راه اندازی رشته شیمی در مقطع دکتری جزء اولین رشته ها در کشور به شمار می آید.

وی به تعداد مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در این رشته اشاره کرد و گفت: ۲۱ درصد مقالات مروری ایران مربوط به شخصیت ها است و ۴۱ درصد مقالات پر استناد ایران مربوط به محققان شیمی کشور است .

صالحی به تحریم هایی از طرف دشمنان بر کشور وارد شده اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم در حوزه ما هم فرصت است و هم تهدید به طوری که هم اکنون ما به سمت برنامه هایی که به آن نیاز داریم حرکت کنیم هم اکنون شیمی دانان کشور این را وظیفه خود می دانند که مواد اولیه دارویی را در کشور تولید کنند تا در این زمینه خودکفا شویم.

صالحی تصریح کرد: هم اکنون تجهیزات بسیار گران قیمتی در خصوص تحقیقات شیمی در آزمایشگاه های دانشگاه های کشور وجود دارد که نیازمند تعمیر است و باید هر چه سریع تر این امر در دانشگاه ها و آزمایشگاه های کشور صورت گیرد.

وی اظهار داشت: انتظار ما این است که بیشتر منابع را به روز کنیم و امیدواریم طی ۶ ماه آینده بتوانیم بازنگری این سرفصل ها را اتمام برسانیم.

وی در پایان به دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی طلایه دار آموزش مهارتی است به طوری که ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشجویان در این دانشگاه دوره های خود را محیط کار می گذرانند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.