دانشگاه مذاهب اسلامی در بندرعباس افتتاح می‌شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری هرمزگان از افتتاح رسمی دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خلیج فارس، گل‌ محمد بامری در جمع خبرنگاران با اعلام افتتاح رسمی دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس، اظهار کرد: این دانشگاه در دو رشته «فقه و حقوق امامیه» و «فقه و حقوق شافعی» و با هدف تربیت مدرس، پژوهشگر، کارشناس حقوقی و مبلغ از بین دانشجویان شیعه و سنی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه مذاهب اسلامی در بندرعباس می‌توانند از دفترچه انتخاب رشته شماره دو در رشته‌های این دانشگاه نام‌نویسی کنند و پس از قبولی دو برابر ظرفیت داوطلبان با اخذ آزمون شفاهی پذیرفته می‌شوند.

بامری راه‌اندازی شعبه دانشگاهی مذاهب اسلامی در بندرعباس را فرصت مناسبی برای داوطلبان ادامه تحصیل در رشته‌های الهیات و معارف اسلامی در جنوب کشور عنوان کرد و افزود: در استان هرمزگان با پیگیری و تلاش‌های استاندار، فضای علمی و معنوی مناسبی برای کسب معارف علوم اسلامی برای وحدت امت اسلامی فراهم است.

معاون استاندارهرمزگان راه‌اندازی این شعبه دانشگاهی را از مصوبات سفر دور چهارم هیئت دولت به هرمزگان و موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در بندرعباس دانست و ادامه داد: نقشه دیرینه دشمنان در ایجاد تفرقه و نفاق مذهبی برای از بین بردن وحدت امت اسلامی است که راه‌اندازی مراکزعلمی برای ادامه تحصیل در رشته‌های دینی گام مهمی برای مقابله با این تهدید است.

بر این اساس٬ دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس پس از شعبه‌های سنندج و زاهدان سومین شعبه در کشور است که فردا چهارشنبه ۱۹مهرماه بصورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.