دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک، مقام اول را کسب کردند

دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ۲۰۲۲ گرجستان با کسب ۹ نشان طلا و ۱ نشان نقره ، مقام اول جهان را کسب کردند.

دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک، مقام اول را کسب کردند

به گزارش ممتاز نیوز، در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک (IOAA ۲۰۲۲) که در شهر کوتایسی گرجستان برگزار شد ، تیم دانش آموزان ایرانی مهدی استاد محمدی ، سپهر سلامت ، محمد مهدی عابدیان ، فرهاد عزیزی سطری ، سید یوسف میریوسفی ، سهند اسماعیل زاده ، سهند اکرمی پور ، آریا قنبری ، آرسام مجد نشان طلا و علیرضا اعلایی هره دشت مدال به نشان نقره دست یافتند.

این تیم با سرپرستی مهدی خاکیان قمی ، حسین حقی ، امیرحسین امیری ، هدی پور غلامی در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که تیم ایران با کسب ۹ نشان طلا و ۱ نشان نقره با اقتدار تمام ، برای دومین بار مقام اول مسابقات را کسب کرد . در این دوره از مسابقات ۲۵۰ دانش آموز از ۴۵ کشور شرکت کرده بودند.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن تبریک به جامعه علمی کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از درخشان ترین نتایج تاریخ المپیاد نجوم باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست.

در مسابقات سال گذشته ۲۰۲۴ که به صورت مجازی با میزبانی کلمبیا برگزار شد ۲طلا ، ۵ نقره و ۲ برنز و ۱ دیپلم افتخار کسب کرده بود .

در این دوره از مسابقات تیم های آمریکا ، کانادا ، کره جنوبی ، هند ، برزیل و تایلند بعد از تیم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند .

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.