دانلود به روز رسانی امنیتی برای صاحبان گوشی های سامسونگ

شرکت سامسونگ اعلام کرد که صاحبان دستگاه های سامسونگ مدل Galaxy S3 می توانند برای برطرف شدن رخنه امنیتی، به روز رسانی over-the-air را دانلود نمایند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مرکز ماهر، صاحبان گوشی های سامسونگ مدل Galaxy S3 می توانند برای برطرف شدن رخنه امنیتی، به روز رسانی over-the-air را اعمال نمایند.

روز پنجشنبه سامسونگ اعلام کرد که کاربران می توانند این به روز رسانی امینتی را نصب نمایند تا گوشی های آن ها را در برابر رخنه امنیتی موجود محافظت نماید. این رخنه به مهاجمان اجازه می دهد تا از راه دور تمامی اطلاعات خصوصی افراد را از روی گوشی های آن ها حذف نمایند.

هفته گذشته محقق امنیتی، Ravi Borgaonkarدر یک کنفرانس امنیتی در آرژانتین این رخنه را کشف کرد. این نقض در واسطTouchWiz UI سامسونگ به همراه کدهای USSD (داده های سرویس تکمیلی بدون ساختار) قرار دارد و دستوراتی را بر روی صفحه کلید گوشی اجرا می کند.

این محقق نشان داد که چگونه این نقض می تواند بر روی گوشی سامسونگ مدل Galaxy S3 از طریق یک کد تعبیه شده در یک لینک وب، کد QR، اتصال NFC یا SMSمورد سوء استفاده قرار بگیرد و بدون هشدار به مالک گوشی یا درخواست مجوز اطلاعات دستگاه را پاک کرده و دستگاه را به تنظیمات اولیه کارخانه برگرداند.

شرکت سامسونگ روش چگونه برطرف کردن این رخنه را بیان نکرد اما به کاربران اطمینان داد که این مساله در حال حاضر برطرف شده است. جالب توجه است که Borgaonkar گفت: این حمله تنها بر روی گوشی های سامسونگ قابل استفاده است.

خبر های مرتبط:

  1. انتشار به روز رسانی های امنیتی برای VPN توسط سیسکو
  2. لغو به روز رسانی نسخه ۴٫۰ آندرویید را برای گوشی Desire HD!
  3. به روز رسانی ادوبی برای نرم افزار فلش

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. nazanin:

    من مدل گوشیم note4 وقتی میرم تو اینترنت خود گوشی میگه گواهی امنیتی به پایان رسیده تازه تو گوگل و yuotube که اصلا نمیره چهکار کنم؟

  2. ونوس:

    من s4 دارم اما مرتب پیام میده بروز رسانی سیاست امنیتی
    توقف اجرا هم میزنم باز میاد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.