داود رشیدی و احترام برومند از میراث عشایر می‌گویند

به گزارش خبرنگار مهر، داود رشیدی به اتفاق همسر خود احترام سادات برومند مقابل دوربین علی لایق‌زاده کارگردان مستند “دست‌بافته‌های مادریم” رفتند. 

حضور این زوج هنری در این فیلم مستند در راستای حضور سایر بازیگران در این فیلم که روایت شادی، عشق و غم زنان عشایر در تار و پود گلیم، گبه و جاجیم است، شکل گرفته است.

پیش از این عزت‌الله انتظامی مقابل دوربین این کارگردان جوان که فیلم تحسین شده “گاودانه” را در کارنامه دارد رفت و از خاطرات خود با عشایرنشینان ایران گفت و در ادامه افسانه بایگان، زهره حمیدی، یلدا قشقایی هر یک به نوبه خود در این فیلم مستند و داستانی بازی کردند و با پوشیدن لباس عشایر بخشی از میراث فراموش شده زندگی این قوم را به تصویر کشیدند.

 مستند “دست‌بافته‌های مادریم” روایت یک زن عشایری گلیم‌باف است که مادربزرگ خود را در خواب می‌بیند و مادر بزرگ به او می‌گوید مسیر قدیمی که عشایر از آن کوچ می‌کردند را دوباره طی کند و هر چیز یا اتفاقی که در آن مسیر افتاد را در دار گلیم ببافد. این دار گلیم، نذر است که در این شرایط که عشایر در حال نابودی هستند این چند سیاه چادر باقیمانده بماند.

هریک از بازیگرانی که مقابل دوربین این فیلم مستند آمده‌اند در مدت زمان ۱۵ دقیقه در مسیر حرکت این زن قرار می‌گیرند و بخشی از این میراث فراموش شده را روایت می‌کنند. داود رشیدی و احترام سادات برومند از بازیگرانی هستند که به تازگی مقابل دوربین علی لایق‌زاده رفته‌اند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.