دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی: گردش مالی بازار غیرمجاز ۳۰۰ میلیارد تومان

۲۰ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی/۰۸/۲۰
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بــــر اساس ارزیابی کارشناسان، گردش مالی فعالیت های بازار تولید و عرضه غیرمجاز آثار فرهنگی بیش از۳۰۰میلیارد تومان در سال است.
سعید جابری انصاری در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: در حالی که سودجویان درآمدهای هنگفت به دست می آورند تهیه کنندگان سینما و موسسات ویدیو رسانه با مشکلات شدید مادی روبرو می باشند.
وی اضافه کرد: کنترل بازار تولید و عرضه غیرمجاز محصولات فرهنگی نیازمند حضور همه نهادهای ذی ربط و برخورد سخت گیرانه تر با فعالان این عرصه است.
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برغم فعالیت همه جانبه ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری با همکاری نیروی انتظامی به سبب بعضی فضاهایی که برای متخلفان وجود دارد آن ها با سواستفاده از این فضا به فعالیت غیرقانونی مشغولند.
وی اضافه کرد: امروز به سبب قیمت پایین لوح های فشرده و دستگاه های کپی، اشخاص متخلف با بها ای اندک می توانند وارد فعالیت های گسترده غیرمجاز در این عرصه شوند.
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از نگاه کارشناسانه برای مبارزه فراگیر با این پدیده زشت باید ضمن سخت گیرانه تر کردن قوانین موجود با کسانی که در حوزه قاچــــــاق آثار فرهنگی فعالیت می کنند، برخوردهای بسیار محکم تری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: جریمه های سنگین مالی و تادیبی در کنار برنامه ریزی برای منطقی کردن رابطه عرضه و تقاضا در بازار مصرف از جمله روش هایی است که می تواند به بی رونق کردن بازار غیرمجاز تولید و عرضه آثار غیرمجاز کمک کند.
جابری انصاری گفت: در کنار این اقدامات نــــــهادهای فرهنگی از جمله وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما نیز باید با بسترسازی مناسب، به تقبیح عرضه وخرید و فروش آثار غیرمجاز فرهنگی بپردازند.
وی با اشاره به فعالیت گسترده نظارت بر بازار عرضه محصولات فرهنگی گفت: تا پیش از فعالیت چند ماه اخیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی، فعالیت تخصصی در این عرصه انجام نشده بود و برای به ثمر نشستن فعالیت این ستاد با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی به وقت بیشتری نیاز است.
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: گستردگی و تعداد بسیار آثار غیرمجاز فرهنگی نشانه این نیست که کاری انجام نمی شود بلکه نشانگر بعضی فضاها و خلاء هایی است که در حال برطرف آن ها هستیم.
وی افزود: ‌هم اکنون بخش بازرسی ستاد به طور شبانه روزی در حال رصد فعالیت های غیرمجاز در سراسر کشور است و در هفته پیش با هماهنگی نیروی انتظامی۵۱ هزار لوح فشرده غیرمجاز در استان اصفهان کشف شد.
جابری انصاری گفت: علاوه بر فعالیت بازرسان ما در شناسایی متخلفان، همواره از اطلاعات مردمی نیز مدد می گیریم و عموم مردم می توانند ملاحظات خود را در زمینه فعالیت های قاچاق محصولات با شماره۴۲۹۹۱ با ما در میان بگذارند.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.