دبیرشورای نگهبان: آیت الله رضوانی فقیهی ساده زیست، مردمی و پاک‌دل بود

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، در مراسم تشییع و وداع با حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی که صبح امروز با حضور اعضاء و کارکنان شورای نگهبان و جمعی از مسئولان عالی نظام در نمازخانه شورای نگهبان برگزار گردید، حضرت آیت الله جنتی گفت: انا لله و انا الیه راجعون. رحلت این فقیه فقید، مصیبت بزرگی برای ما بود. زیرا یکی از اعضای محترم شورای نگهبان را از دست دادیم که نقش مؤثری در بررسی مصوبات مجلس، خصوصاً از نظر فقهی داشت.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: وی در کمیسیون‌های مجلس نیز حضور فعالی داشت و برای رفع ایرادات شرعی مصوبات، نظرات خود را به نمایندگان منتقل می کرد.
آیت الله جنتی ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری برای ارسال پیام به مناسبت رحلت آیت الله رضوانی، از حضور آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تشییع پیکر مطهر وی نیز تشکر کرد.
دبیر شورای نگهبان به ویژگی بارز اخلاقی حضرت آیت الله رضوانی اشاره کرد و افزود: او فقیهی مهربان، ساده زیست، مردمی و پاک‌دل بود. مثل اشخاص عادی و معمولی در خیابان حرکت می‌کرد و برای خود هیچ تشریفاتی قائل نبود.
وی افزود: آیت الله رضوانی به دلیل همین ساده‌زیستی و مردمی بودن، محل رجوع بسیاری از مردم بود که با مراجعه به مسجد سید عزیزالله، مشکلات و گرفتاری‌های خود را به ایشان منتقل می‌کردند و ایشان هم در حد توان برای رفع مشکلات آنها می‌کوشید.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به رحلت چند تن از مجتهدان پارسا و ربانی طی ماههای اخیر گفت: از سال قبل روحانیت، بزرگانی چون حضرات آیات حاج آقا مجتبی تهرانی و حاج شیخ عزیزالله خوشوقت را از دست داد و تحمل مصیبت این بزرگان دشوار است.
آیت الله جنتی از دیگر خصوصیات بارز حضرت آیت الله رضوانی را دقت علمی ذکر کرد و گفت: ایشان در مسائل فقهی “دقیق النظر” بود و حوزه درس خارجی در تهران تشکیل دادند که برای طلاب و روحانیون قابل استفاده بود.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به سوابق آیت الله رضوانی در دوران نهضت اسلامی و سپس انقلاب اسلامی افزود: ایشان در نجف با حضرت امام خمینی(ره) ارتباط نزدیکی داشت و حضرت امام خمینی (ره) و بعد هم مقام معظم رهبری عنایت مخصوصی به ایشان داشتند.
وی مصیبت رحلت حضرت آیت الله رضوانی را به بازماندگان و دوستان وی و نیز اعضاء و کارکنان شورای نگهبان تسلیت گفت و افزود: خداوند انشاءالله به ایشان مقامات متعالی عنایت کند و ایشان را با محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) محشور گرداند.
حضرت آیت الله جنتی یادآور شد: این مصیبت‌ها برای ما درسی است تا خود را برای سفر آخرت آماده کنیم. زیرا؛ کل نفس ذائقه الموت.
وی افزود: باید از دلبستگی به چیزهایی که فانی می باشند، پرهیز کنیم و با تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت (س) به فکر حسن عاقبت خود باشیم تا با اعمال شایسته، توشه‌ای از این جهان فانی برگیریم که مایه روشنی چشم ما باشد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.