دبیر شورای عالی فضای مجازی: بحث اینترنت ملی توسعه فیلترینگ نیست

فاوانیوز: مهدی اخوان به‌آبادی در نشست خبری امروز در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فیلترینگ هفته گذشته که طی آن سرویس جی‌میل از دسترس خارج شد گفت: تصمیم‌گیری درباره اینگونه مسایل به عهده کمیته مصادیق و جرایم رایانه‌یی‌ است و وزارت ارتباطات صرفا به عنوان مجری عمل می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، وی ادامه داد: تصمیم بر این بود که از پخش فیلم موهن جلوگیری شود و از آنجا که شرکت گوگل پروتکل یوتیوب را که قبلا در ایران فیلتر بود تغییر داده بود، دوستان وزارت ارتباطات به دلیل آنکه آمادگی قبلی نداشتند، مجبور شدند پروتکل گوگل را به طور کامل ببندند.

اخوان با بیان اینکه تصمیمی برای بستن سرویس جی‌میل گرفته نشده بود، اظهار کرد: عمدی نبودن بسته شدن سرویس جی‌میل باید اطلاع‌رسانی می‌شد که این اتفاق نیفتاد. اخوان گفت: بنده با دادستان کل کشور و وزیر ارتباطات در خصوص تسریع در حل‌ شدن مشکل به وجود آمدن فیلترینگ صحبت‌هایی را داشتم. وی با اشاره به این‌که شورای عالی فضای مجازی صرفا سیاست‌گذاری کلان در حوزه‌ی فیلترینگ را انجام خواهد داد، اظهار کرد: سایر نهادهای موظف در این حوزه وظیفه دارند در چارچوب این سیاست‌های کلان حرکت کنند. وی با یادآوری اینکه شورای عالی فضای مجازی در فیلترینگ گوگل هیچ نقشی نداشته است، بیان کرد: صحبت‌هایی که اعضای شورا بعضا مطرح کردند، دیدگاه شخصی خودشان بوده است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.