«دختر بویراحمدی» با یادآوری یک عشق فراموش‌شده نزد ناشر رفت

حسن کریم‌پور نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «دختر بویراحمدی» عنوان رمانی است که داستانش درباره مردمان ایلاتی و عشایر است. نکته‌ای که از زندگی ایل‌نشینی در این رمان، مورد توجه قرار گرفته است، فاصله طبقاتی در ایل و میان عشایر است.

وی افزود: بین دختر خان و پسر مباشر خان یک رابطه عاشقانه به وجود می‌آید که به دلیل فاصله طبقاتی جاری در ایل، جرات ابراز آن به وجود نمی‌آید. در نهایت پسر مباشر به فرانسه می‌رود و مدارج تحصیلات عالیه را کسب می‌کند و تبدیل به یک پزشک متخصص می‌شود. او ازدواج می‌کند و تقریبا داستان عاشقانه‌اش با دختر خان را فراموش می‌کند، اما روزی نامه‌ای به دستش می‌رسد که دختر خان آن را نوشته و این سوال را از او می‌پرسد مگر می‌شود عشق را فراموش کرد؟

این نویسنده گفت: رابطه عاشقانه دو شخصیت داستان از کودکی وجود داشته و بسیاری از اهالی ایل از آن آگاه بوده‌اند. بسیاری هم سعی در برهم زدنش داشته‌اند. به نظرم این داستان کشش لازم را دارد و امیدوارم مانند کتاب «باغ مارشال» توسط مردم مورد استقبال واقع شود. این رمان با ۵۰۰ صفحه، پایانی باز دارد.

کریم‌پور در ادامه گفت: همیشه داستان‌هایم را سه بار می‌نویسم. یعنی ابتدا داستان را به سرعت می‌نویسم، سپس آن را دوباره‌نویسی می‌کنم و در مرتبه سوم هم آن را پاک‌نویس می‌کنم. اگر داستان روی روال بیفتد، نوشتنش زود تمام می‌شود، اما اگر در مسیر آن گره‌ای بیفتد، نگارشش به طول خواهد انجامید. چون بر حسب تصادف نمی‌شود داستان نوشت و باید حوادث طوری رخ بدهند که مخاطب‌ آن‌ها را باور کند.

نویسنده رمان «بهانه‌ای برای ماندن» گفت: نوشتن این رمان ۴ ماه به طول انجامید و هفته گذشته آن را به انتشارات آموت سپردم تا کارهای مقدماتی‌اش انجام شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.