دختر جوان خودرو می‌دزدید

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم؛ یکی از اعضای باند سرقت خودرو دختری جوان بود که با اغفال رانندگان، خودروی مدل بالای آنها را می‌دزدید و در اختیار همدستانش قرار می‌داد.

سرهنگ علیرضا صالحی جانشین فرمانده انتظامی استان البرز روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری یک سارق نقابدار و دو همدستش که ۱۳ میلیون تومان پول یک جایگاه سوخت را سرقت کرده بودند، گفت: رسیدگی به این پرونده ۲۳ شهریور امسال در پی تماس صاحب یک جایگاه سوخت در کرج مبنی بر سرقت مسلحانه از محل کارش در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

صالحی افزود: کارآگاهان با حضور در جایگاه سوخت به تحقیق از صاحب آنجا پرداختند و معلوم شد، ساعت چهار بامداد مردی که نقاب به چهره و سلاحی در دست داشته است، به زور وارد محل کار شاکی شده سپس وی و دو کارگرش را تهدید و با سرقت ۱۳ میلیون تومان متواری شده است.

در پی این شکایت، دو کارگر جایگاه سوخت نیز بازجویی شدند، اما هر کدام اظهارات متناقضی را در رابطه با نحوه حضور سارق در محل حادثه و دزدی بیان کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز یاد آور شد: در پی این اظهارات، کارآگاهان به دو کارگر جایگاه ظنین شدند.

کارگران جایگاه سوخت طراحان سرقت بودند

در ادامه بازجویی از این دو کارگر،آنهااعتراف کردند از ماجرای سرقت مطلع بوده و خودشان نقشه دزدی مسلحانه را طراحی کرده و به کمک یکی از دوستانشان که متهمی سابقه دار بوده این سرقت را انجام داده‌اند.

در ادامه مشخص شد ساک پول‌های دزدیده شده در اختیار همدست فراری شان بوده و او قصد خارج شدن از شهر را دارد.

دستگیری سارقی با سلاح قلابی

صالحی با اشاره به دستگیری دزد نقابدار گفت: با اطلاعات به دست آمده از متهمان،سومین همدست آنها نیز تحت تعقیب قرار گرفت و هنگامی که قصد داشت از شهر خارج شود دستگیر و کیف پول‌ها از وی کشف و ضبط شد.

متهم در بازجویی به پلیس اعتراف کرد دزد سابقه دار است که دو هفته پیش از سرقت، محکومیتش پایان یافته و از زندان آزاد شده است.

در ادامه معلوم شد،دو کارگر جایگاه سوخت که از دوستان وی هستند، او را از محل نگهداری پول در دفتر کارکارفرمایشان مطلع کرده و پس از بازگو کردن نقشه سرقت، قرار شده او با زدن نقاب به چهره و با یک سلاح قلابی وارد جایگاه سوخت شود تا آنها و کارفرمایشان را برای دقایقی گروگان بگیرد، سپس با برداشتن پول‌ها متواری شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در پی اعتراف متهمان، همگی با قرار قانونی روانه زندان شدند.تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

ردپای دختر جوان در سرقت

صالحی در ادامه به دستگیری چهار عضو یک باند سرقت خودروهای مدل بالا اشاره کرد وگفت: رسیدگی به این پرونده ۲۸ شهریور امسال در پی شکایت مردی علیه یک زن جوان به اتهام سرقت خودرویش در دستور کار ماموران کلانتری ۱۹ شهرستان کرج قرار گرفت.

وی افزود: به گفته شاکی، او هنگام بازگشت به خانه‌اش، دختری جوان را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده و با او آشنا شده است هنگامی که خودرو را مقابل یک مغازه متوقف کرده تا نوشیدنی بخرد دختر جوان با قرار گرفتن در پشت فرمان،‌خودروی وی را سرقت کرده است.

درپی این شکایت، وی عنوان کرد: پرونده در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی استان البرز قرار گرفت و با اطلاعات به دست آمده از شاکی چهره نگاری رایانه‌ای از دختر سارق انجام شد و متهم تحت تعقیب قرار گرفت.

در مرحله بعدی مشخصات دزد فراری و خودروی مسروقه در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت.

جستجو در این رابطه ادامه داشت تا این‌که ساعاتی بعد یکی از گشت‌های انتظامی، خودروی مسروقه را در یکی از محله‌های شهر شناسایی کرد و با متوقف کردن آن، دختر جوانی که راننده آن بود، دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: دختر جوان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ادعا کرد خودرو را امانتی از دوستش گرفته و از مسروقه بودن آن بی خبر است.

در پی اظهارات متناقض متهم، او در مواجهه حضوری با شاکی پرونده به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با سه عضو یک باند که در زمینه دزدی خودرو فعالیت دارند، همکاری می‌کند.

خواهر به جای برادر دزدی می‌کرد

صالحی یادآور شد: متهم به پلیس گفته بود، برادرش یک دزد سابقه دار بوده و به زندان افتاده است و به همین دلیل وی با دزدها همکاری می‌کند.

جانشین رییس پلیس استان البرز افزود: درتحقیق از این متهم معلوم شد سرکرده باند به نام صابر، دختر جوان را به عنوان طعمه بر سر راه افرادی که خودروی مدل بالا داشتند قرار می‌داده تا آنها را اغفال کرده و سوار خودرویشان شود سپس پس از طی مسافتی، وقتی رانندگان برای برداشت پول از دستگاه خودپرداز یا خرید موادخوراکی برای دقایقی از خودرو پیاده می‌شدند، دختر جوان از این فرصت استفاده کرده و خودرو را سرقت می‌کرد و در ادامه معلوم شد سه همدست دختر سارق که سایه به سایه اورا تعقیب می‌کردند به او ملحق شده و خودروی مسروقه را از او تحویل می‌گرفتند.

دستگیری سه دزد دیگر

در پی اعتراف دختر جوان،صابر و دو همدست دیگر او تحت تعقیب قرار گرفتند و در یک عملیات ویژه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز افزود: این سه متهم نیز بازجویی شدند و به دزدی خودروهای مدل بالا با همدستی دختر جوان اعتراف کردند.

تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم متهمان جهت شناسایی دیگر خودروهای مسروقه از آنها ادامه دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.