درآمدزایی از راه فروش گوگرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، از درآمدزایی ۶۰ میلیون دلاری فروش گوگرد این شرکت برای کشورمان در بازارهای هدف خبرداد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود حسنی، با بیان این مطلب گفت: این پالایشگاه با تولید روزانه ۲ هزار تن گوگرد، بزر گترین تولیدکننده گوگرد کشور محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، اظهار داشت: پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان بزر گترین قطب تولید گوگرد کشور، سالانه ۶۰۰ هزار تن محصول گوگرد تولید می کند که ۴۰۰ هزار تن به کشورهای خریدار صادر و ۲۰۰ هزار تن در داخل کشور به فروش می رسد.

وی اظهارداشت: پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان بزرگترین قطب تولید گوگرد کشور سالانه ۶۰۰ هزار تن محصول گوگرد تولید می کند که ۴۰۰ هزار تن به کشورهای چین و هند صادر و ۲۰۰ هزار تن در داخل کشور به فروش می رسد.
 
حسنی ادامه داد: از این رقم سهم صادرات خارجی ۶۰ میلیون دلار و سهم فروش داخلی ۵۰ میلیارد تومان است.
 
مدیرعامل پالایشگاه خانگیران همچنین از افزایش ۶٫۵ درصدی تولید گوگرد این پالایشگاه در سال نسبت به سال پیش از آن خبر داد و تصریح کرد: تولید گوگرد نیز از ۵۸۲ هزار تن در سال ۱۳۸۷ به ۶۲۶ هزار تن در سال ۹۱ رسیده است.
 
حسنی خاطرنشان کرد: این پالایشگاه در حال حاضر دارای پنج واحد تصفیه گاز و چهار واحد گوگرد سازی است.
 
وی همچنین به دیگر تولیدات این پالایشگاه در بحث فرآورده های نفتی اشاره کرد و افزود: نفت سفید، گازوئیل و نفتا جزو محصولات نفتی کم گوگرد پالایشگاه محسوب می گردد که از طریق شرکت فرآورده های نفتی منطقه خراسان به بازار عرضه و به فروش می رسد.
 
گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در ۱۶۵کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.