درخشش گوجه فرنگی دربشقاب‌هایتان

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

گوجه فرنگی یک «سبزی – میوه» است که در بشقاب‌ها می‌درخشد و خود نمایی می‌کند.

گوجه فرنگی

این قرمزهای درخشان نقش مهمی نیز در تغذیه‌ی ما دارند. در این مطلب کوتاه چند ترفند متفاوت برای استفاده از گوجه فرنگی ارائه می‌دهیم. اگر به دنبال چند غذا یا میان وعده‌ی سبک و کم کالری هستید این مطلب به دردتان می‌خورد. با ما باشید.

گوجه فرنگی: رفیق سلامتی

گوجه فرنگی بدون تحمیل کالری اضافی میزان زیادی ویتامین C به بدن می‌رساند. در واقع در هر ۱۰۰ گرم گوجه فرنگی ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. این میوه – سبزی همچنین سرشار از ویتامین A و بیشتر ویتامین‌های گروه B می‌باشد. املاح معدنی به ویژه پتاسیم، منیزیم و فسفر در آن چشمگیر بوده و به تعادل حالت اسید و باز بدن کمک می‌کنند. گوجه فرنگی بسیار خوش طعم و به صورت خام در سالاد یا با اندکی نمک بسیار خوش خوراک و دلچسب است.

گوجه فرنگی پوشیده شده با کریستال‌های شکر (گوجه فرنگی شکری)

گوجه فرنگی‌ها را پوست کنده و تخم های آن را در آورید. گوجه ها را ورقه ورقه کنید و روی ظرف فر بچینید. روی ورقه های گوجه فرنگی، آویشن، ورقه های نازک سیر و روغن زیتون بریزید تا خوش طعم و معطر شوند. به میزان کم شکر روی آن پاشیده و ظرف را داخل فر قرار دهید. گوجه فرنگی‌ها باید به مدت ۴ ساعت و در دمای ۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در فر بمانند. از این گوجه فرنگی‌های شکری می‌توانید در کنار سالادها، غذاها و همچنین ساندویچ و غیره استفاده کنید.

بروشتای گوجه فرنگی: ساده و خوشمزه

نان تست را داغ کنید. سیر له شده و روغن زیتون را روی آن بمالید و سپس ورقه های گوجه فرنگی را روی نان قرار دهید.
در واقع در هر ۱۰۰ گرم گوجه فرنگی ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. این میوه – سبزی همچنین سرشار از ویتامین A و بیشتر ویتامین‌های گروه B می‌باشد

اندکی نمک بزنید و مقداری هم جعفری یا ریحان خرد شده روی گوجه ها بریزید. بروشتای ساده و لذیذ شما آماده است تا یک میان وعده‌ی سالم داشته باشید.

پاستا با طعم گوجه فرنگی: سریع و خوش طعم

گوجه فرنگی‌ها را نگینی خرد کرده و روی بشقاب پاستاها بریزید. مقداری سیر له شده و روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید. با انتخاب خود مقداری ترخون، جعفری یا هر سبزی معطر دیگری که دوست دارید را روی آن ریخته و میل کنید.

سوپ خام گوجه فرنگی

به مدت دو دقیقه گوجه فرنگی‌ها را در آب بجوشانید و سپس زیر آب سرد بگیرید تا سرد شوند. پوست آن‌ها را کنده هسته‌هایشان را در آورید و سپس خردشان کنید. گوشت گوجه فرنگی‌ها را با نمک، فلفل، سیر له شده، پیاز سفید خرد شده، جعفری و روغن زیتون مخلوط کنید. روی آن نیز مقداری جعفری خرد شده برای تزیین بریزید و این سوپ را به صورت خنک سرو و میل کنید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۲۸ شهریور   مشاهده : ۲   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – خواص خوراکیها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.