درخواست احیای دوباره ارکسترهای موسیقی از رئیس‌جمهور

۲۸اردیبهشت،

عضو شورای عالی خانه موسیقی با بیان اینکه مدیران کشور و رییس‌جمهور آینده باید تشخیص دهند چه کسی دلسوز واقعی هنر است، گفت: خواستار احیای فعالیت‌های دوباره ارکسترهای سمفونیک، موسیقی ملی و همچنین ارکستر سمفونیک صداوسیما هستم.

عضو شورای عالی خانه موسیقی ضمن انتقاد از انحلال و تعطیلی ارکسترهای سمفونیک و موسیقی ملی و همچنین ارکستر سمفونیک صدا و سیما خواستار احیا هرچه سریعتر این ارکستر ها شد.

بنابر گزارش خانه موسیقی، مصطفی کمال پورتراب با بیان این مطلب افزود: من سال‌ها است عضو شورای فنی ارکستر سمفونیک تهران و مشاور عالی حوزه موسیقی وزارت ارشاد هستم و به همین سبب هم مورد سوال و بازخواست هنرمندان و نوازندگان ارکستر قرار گرفته‌ام در صورتی که در این خصوص کمترین مشورتی با من نشده و یا حتی اطلاعی از این تعطیلی و بلاتکلیفی نداشته و ندارم.

وی افزود: در صدا و سیما هم مسئولیت مشاوره در زمینه ارکستر و موسیقی این سازمان داشته‌ام و هنوز هم این مسئولیت لغو نشده است اما متاسفانه در این سازمان هم شاهد تعطیلی هستیم.

عضو شورای عالی با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت در ادامه، گفت: سامان‌یافتن موسیقی تنها بر عهده موسیقیدان‌ها نیست و نیاز به قدرت بیشتری دارد. من به عنوان یکی از اهالی موسیقی از دولت آینده انتظار دارم که موسیقی واقعی و متعالی را گسترش دهد و این کار میسر نمی‌شود مگر اینکه از تجربه اساتید و متخصصان این رشته استفاده شود. دولت‌ همان‌طور که برای کارهای اقتصادی از نظر متخصصان بهره می‌گیرد، باید در فرهنگ و هنر هم از اساتید استفاده کند.

پورتراب با اشاره به نوازندگانی که امرار معاش آنها از طریق فعالیت این ارکسترها انجام می‌شده است، گفت: آنها که این ارکسترها را تعطیل کرده‌اند آیا به فکر امرار معاش نوازندگان و فعالان این ارکستر‌ها بوده‌اند؟

وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها ما گوش شنوایی نداشته‌ایم که به درد دل‌هایمان گوش کند، اگر هم اشخاصی را به ‌عنوان واسطه میان دولت‌مردان و موسیقیدان‌ها قرار داده‌اند تا نیازهای جامعه موسیقی را منتقل کند، معمولا کسانی بوده‌اند که سواد کافی در زمینه موسیقی نداشته‌اند و حتی قدرت اظهارنظر نداشته‌اند. مدیران کشور و رییس‌جمهور آینده باید تشخیص دهند چه کسی دلسوز واقعی هنر است و آن‌ها را برسر کار بگمارند.

منبع: فارس


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.