درخواست امیرعبداللهیان برای توجه بیشتر جامعه جهانی به تلاش‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه با پیتر مائورر، رییس صلیب سرخ جهانی در محل نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره تلاش های صلیب سرخ جهانی در یمن، سوریه و افغانستان و نیز همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کردند.

درخواست امیرعبداللهیان برای توجه بیشتر جامعه جهانی به تلاش‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

به گزارش ممتاز نیوز، امیرعبداللهیان  که از روز دوشنبه هفته پیش جهت همراهی رییس جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، با توجه به شرایط وخیم انسانی در یمن، افغانستان و سوریه، از تلاش های پیتر مائورر در پایان مسئولیتش بر نهاد بشردوستانه صلیب سدخ جهانی تشکر کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین  خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به تلاش های کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کاهش آلام مردم در مناطق درگیر در بحران از جمله افغانستان و یمن گردید.

در این ملاقات رییس صلیب سرخ جهانی با قدردانی از همکاری‌های ایران در تسهیل عملیات صلیب سرخ در منطقه غرب آسیا در سال های گذشته بر ضرورت ادامه همکاری و مشورت ها با ایران با توجه  به وجود توانمندی بالای  هلال احمر ایران صلیب سرخ تاکید کرد.

وی افزود پیشبرد عملیات های صلیب سرخ در مناطق بحرانی منوط به توجه بیشتر به رژیم اقتصاد بشردوستانه و حمایت گسترده تر مالی کشورهای پیشرفته می باشد.

قرار است خانم جاریک ایگر دستیار دبیرکل و مدیر دفتر  منطقه ای اروپای صلیب سرخ جایگزین پیتر مائورر شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.