درخواست مایکروسافت از کاربران برای نصب برنامه امنیتی

مهر- شرکت مایکروسافت از تمام کاربران ویندوز خواست یک نرم افزار امنیتی رایگان این شرکت را برای حفظ رایانه های شخصی خود از یک خطای تازه کشف شده در مررورگر اینترنت اکسپلورر نصف کنند.

این نقص امنیتی که محققان اظهار می دارند می تواند این امکان را برای هکرها فراهم کند تا به یک رایانه آلوده از راه دور دسترسی پیدا کنند این امر بر مرورگر اینترنت اکسپلورر که توسط صدها میلون نفر در دنیا مورد استفاده قرار دارد، تأثیر می گذارد.

شرکت مایکروسافت به تمام مشتریان خود توصیه کرده است که این نرم افزار امنیتی را به عنوان یک اقدام موقتی نصب کنند تا برای رفع این خطا زمان خریده و نسخه جدیدتر و امن تری از اینترنت اکسپلورر را ارائه کند.

این ابزار امنیتی رایگان که از آن به عنوان Enhanced Mitigation Experience Toolkit یا (EMET) یاد می شود در وب سایت مایکروسافت ارائه شده است.

اریک رومانگ محققی در لوگزامبورگ این خطا را در مرورگر اینترنت اکسپلورر کشف کرده است. رایانه وی با یک بدافزار به نام Poison Ivy آلوده شده بدافزاری که هکرها از آن برای دزدیدن اطلاعات یا کنترل کردن رایانه ها استفاده می کنند.

وقتی که وی این مسئله را تجلیل کرد متوجه شد که این بدافزار به واسطه یک خطای نرم افزاری ( Bug) که پیشتر ناشناخته بود از طریق اینترنت اکسپلورر وارد رایانه وی شده است.

لیام او مورشو مدیر تحقیقات شرکت سازنده ضد ویروس سیمانتک اظهار داشت که هرگاه با چنین خطای نرم افزاری رو به رو شدید باید نگران شوید. درحال حاضر راهی وجود ندارد که افراد خود را در مقابل آن به طور دائمی حفاظت کنند.

سیمانتک و سایر سازندگان ضد ویروس تاکنون محصولات خود را علیه این خطای نرم افزاری اینترنت اکسپلورر به روز کرده اند اما این راهکار موقعتی است و نمی توان آن را به طور دائمی به کار گرفت.

مورشو افزود: خطر این نوع حمله ها این است که آنها شیوه حمله هکرها را تغییر می دهد و موجب می شود که آنها راهی برای گریز از راه های دفاعی ما پیدا کنند.

برخی از کارشناسان امنیتی نیز اعتقاد دارند که کاربران نباید از این مرورگر استفاده کنند ، حتی اگر ابزار امنیتی EMET مایکروسافت را نیز نصب کنند.

دیومارکوس مدیر تحقیقات پیشرفته و تهدیدهای اطلاعاتی شرکت مک آفی اظهار داشت که ممکن است که برای برخی کاربران خانگی یافتن این ابراز امنیتی EMET دشوار باشد از این رو برای آنها ساده تر است که از یک مرورگر اینترنتی دیگر چون “کروم” استفاده کنند.

مرورگر اینترنت اکسپلورر دومین مرورگری است که ماه گذشته بیشترین کاربر را داشته است، این مرورگر ۳۳ درصد سهم بازار را در اختیار دارد، اما مرورگر ” کروم” گوگل با داشتن ۳۴ درصد از سهم بازار اولین مرورگر تلقی می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.