درخواست مردم و محافل سیاسی و اقتصادی عراق برای تحریم کالاهای آمریکایی

منابع محلی در بصره از کاهش فعالیت شرکت های آمریکایی در جنوب عراق به دلیل ترس و نگرانی از تظاهرات و واکنش های مردمی نسبت به فیلم موهن به حضرت محمد (ص) رسول گرامی اسلام خبر می دهند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، محافل سیاسی، اقتصادی و مردمی عراق در بصره در جنوب این کشور، تحریم کالاهای آمریکایی و توقف فعالیت شرکت های این کشور را خواستار شدند.

“محمد الزیداوی”رئیس شورای علمای بصره در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: بعد از بروز حقد و کینه فاسدان و کینه توزان غربی علیه پیامبر اسلام (ص) و دین اسلام، برخی طرف ها خواهان قطع روابط با آمریکا و منع فعالیت شرکت های آمریکایی و غربی در عراق هستند.

“کامل الشریفی” عضو جنبش وفاق ملی در جنوب عراق نیز به العالم گفت: به علت واکنش های مردمی – که قطعا از واکنش های رسمی شدیدتر است- منافع آمریکا در سراسر عراق به ویژه در بصره به خطر افتاده است.

“کاظم الموسوی” عضو شورای استانداری بصره نیز به خبرنگار العالم گفت: اهانت به حضرت محمد (ص) بر منافع اقتصادی آمریکا در عراق تاثیر گذاشته است.

“سکنه فلک” عضو دیگر شورای استانداری بصره، گفت: بایستی با تحریم کالاها و اجناس آمریکایی، این کشور را تحت فشار قرار داد.

همچنین “محمود الطعان” عضو کمیته اقتصادی شورای استانداری بصره نیز در این باره گفت: عامل اقتصادی نقشی مستقیم در اعمال فشار به کشورهای توهین کننده به مقدسات اسلامی دارد و باعث می شود تا اهانت به اسلام و عقاید اسلامی تکرار نشود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.