درخواست واریز ۱۵۰ میلیارد ریال مطالبات چایکاران از معاونت ریاست جمهوری

رئیس سازمان چای ایران با بیان اینکه درخواست پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال مطالبات چایکاران از دولت را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه داده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که ظرف چند روز آینده از سوی ریاست جمهوری مبلغ مورد نظر به حساب این سازمان واریز شود.

علی محرر در گفتگو با مهر درخصوص پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان چایکار در سال جاری اظهارداشت: درحال حاضر در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برای پرداخت بدهی چایکاران از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درخواست کرده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبلغ مورد نظر را به حساب سازمان چای واریز نکرده است، ابراز امیدواری کرد که ظرف چند روز آینده مبلغ مورد نظر به حساب سازمان چای کشور واریز شود.

رئیس سازمان چای کشور در رابطه با میزان برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون درحدود ۹۷ هزارو۹۳۲ تن برگ سبزچای از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان درحدود ۲۴ هزارو ۹۰۰ تن برگ سبز درجه یک و درحدود ۷۲ هزارو ۷۰۰ تن برگ سبز چای درجه دو خریداری شده است، گفت: به عبارت دیگر، تاکنون درحدود ۲۶ درصد برگ سبز چای درجه یک و درحدود ۷۴ درصد برگ سبز چای درجه دو از کشاورزان چایکارخریداری شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ارزش ریالی میزان خرید برگ سبز چای تا به امروز در حدود ۴۵۷ میلیارد ریال است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون درحدود ۲۲۵ میلیارد ریال بابت طلب کشاورزان چایکار پرداخت کرده ایم.

وی همچنین درمورد میزان چای خشک تولید شده نیز عنوان کرد: تا به امروز ۲۲ هزار و ۳۵ تن چای خشک توسط کارخانجات چای تولید شده است.

به گفته محرر، درحدود ۱۵۶ کارخانه چای با سازمان قرارداد بسته اند اما هم اکنون به دلیل کمبود برگ سبز فقط در حدود ۶۰ کارخانه مشغول فعالیت هستند.

وی در رابطه با برداشت چین آخر چای نیز گفت: برداشت چین پائیزه از چند روز گذشته به صورت محدود درچند نقطه از استانهای گیلان و مازندران آغاز شده است اما بدلیل بارندگیهای شدید این برداشت درحد وسیع انجام نشده است.

این مقام مسئول در عین حال تصریح کرد: البته درصورت مساعد بودن شرایط جوی برداشت پائیزه بطور رسمی از فردا آغاز خواهد شد و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.