درخواست وزیر بهداشت برای تخصیص ارز با اولویت پایین برای ملزومات پزشکی

۲۹ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۲۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است تا هر چه سریعتر ارز با اولویت های پایین را برای تهیه ملزومات پزشکی اختصاص دهند.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما، دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان بنیاد علمی جهانی پرفسور یلدا که امشب در تالا ابن سینای دانشکده علوم پزشکی تهران برگزار شد در پاسخ به این سوال که تجهیزات پزشکی علاوه بر گران شدن کمیاب هم شده اند گفت: تجهیزات پزشکی کمیاب نشده اند بلکه به سبب آنکه با ارز آزاد تهیه می شوند با قیمت ارز آزاد نیز به فروش می رسند لذا دسترسی کمتر شده است.
وی افزود: بعضی تجهیزات پزشکی با اولویت دو تهیه می گردد و بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات اولویت های بعد از دو می باشند.
وحید دستجردی اضافه کرد: حتی بعضی از کالاهای پزشکی با ا ولویت هشت تهیه می شوند آقای غضنفری که متولی تعیین اولویت تخصیص ارز می باشند تقاضا کردم نظر وزارت بهداشت را لحاظ کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در درخواست وزارت بهداشت آمده است ارز لازم برای خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی با اولویت ۱ و ۲ یا حداکثر اولویت ۳ لحاظ شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با این تقاضا موافقت شده است افزود:وی تلویحا موافقت کردند و امیدواریم در عمل نیز این اتفاق بیافتد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.