دردسر فیس بوک برای خواهر مدیر

۸ م دیماه ،

حتی خانواده مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک هم از دست مشکلات مربوط به تنظیمات حریم شخصی این پایگاه اینترنتی در امان نیستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از ای بی سی نیوز، خواهر مارک زاکربرگ روز چهارشنبه عکسی را بر روی نمایه شخصی خود در فیس بوک ارسال کرد و تصور می کرد این عکس  تنها توسط اعضای خانواده قابل دیدن خواهد بود.

اما وی در اشتباه بود، زیرا تنظیمات حریم شخصی این عکس طوری تنظیم شده بود که عکس یاد شده توسط غریبه ها هم قابل رویت باشد. یک مدیر بازاریابی که این عکس را دیده بود بلافاصله آن را بر روی حساب کاربری خود در پایگاه اینترنتی توییتر ارسال کرد و ۴۰ هزار نفر از اشخاصی که در توییتر وی را تعقیب می کردند این عکس را دیدند و آن را به طور گسترده ای در اینترنت پخش کردند.

رندی زاکر برگ پس از آنکه متوجه این مساله شد اعلام کرد این عکس فقط برای ملاحظه اعضای خانواده ارسال شده بود و عکسی خصوصی بوده است، اما Callie Schweitzer که اولین بار عکس را بازنشر داده بود این مساله را رد کرد و گفت عکس یاد شده به طور خودکار بر روی فید خبری او در فیس بوک انتشار یافته و وی حریم شخصی رندی زاکربرگ را نقض نکرده است.

خواهر مارک زاکربرگ که اداره بازاریابی فیس بوک را اداره می کند، پس از این اتفاق نوشت: نزاکت دیجیتال حکم می کند قبل از انتشار یافتن عمومی عکس دوستانتان از آنها اجازه بگیرید. این به تنظیمات حریم شخصی مربوط نمی شود، بلکه به نجابت انسانی مربوط است.

این اظهار نظر او واکنش تند بسیاری از کاربران فیس بوک را به دنبال داشته که معتقدند سبب این وضعیت که بارها برای آنها هم پیش امده تنظیمات دشوار حریم شخصی در فیس بوک است که بسیاری از کاربران را گیج کرده و بعضی از آنها را هم وا داشته تا دیگر از فیس بوک استفاده نکنند.

کاربران فیس بوک از اینکه خواهر مارک زاکربرگ با استفاده از شهرتش دیگران را تهدید می کند و خود او نیز به درستی از تنظیمات حریم شخصی این پایگاه اینترنتی اگاه نیست، برای به تمسخر گرفتن او استفاده کرده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.