درس آرژانتینی ها در جشنواره سینماحقیقت

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم مستند «درس آرژانتینی ها» ساخته مستندساز لهستانی «ووسیچ استارون» در بخش مسابقه بین الملل ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند ارتباط صمیمانه بین دو کودک از دو جهان کاملا متفاوت را روایت می کند. یانک ۸ ساله به روستای متروکه ای در شمال آرژانتین می رود، جایی که مادرش قرار است معلم آن روستا باشد…

برپایه این گزارش، مستند «درس آرژانتینی ها» در سال ۲۰۱۱ و به مدت زمان ۵۶ دقیقه، توسط تلویزیون لهستان و استارون فیلم تهیه شده و مؤسسه فیلم کراکو پخش جهانی آنرا برعهده دارد.

این گزارش می افزاید: این فیلم تاکنون در بسیاری از جشنواره های معتبر جهانی روی پرده رفته و جوایزی به این شرح بدست آورده است: شیپور طلایی جشنواره فیلم کراکو (لهستان)، پرنده نقره ای جشنواره مستند آلمان، جایزه بزرگ جشنواره مستند گوانگ ژو (چین) و جشنواره مستند بلاروس، جایزه ویژه جشنواره مردم شناسی پوپولی (ایتالیا) و شرکت در بخش رسمی جشنواره مستند سیلورداک (آمریکا) و جشنواره مستند بلگراد و…

در پرونده مستندسازی «ووسیچ استارون»، فیلم هایی نظیر درس صربستانی (۱۹۹۸)، برای مدتی (۲۰۰۵)، سنــــگ (۲۰۰۷) نیز به چشم می خورد.

گفتنی است: ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت، طی روزهای ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه در سینما فلسطین، سینما عصرجدید و سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۹۲۸


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.