درمان خانگی سرفه

۰۸خردادماه،
ممتاز نیوز : برای مقابله با گلودرد به جای باز کردن قفسه دارو، به کابینت مواد غذایی خود سری بزنید تا با درمان های موثر و کم هزینه به سلامت و اقتصاد خانواده کمک کنید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ متخصصان معتقدند داروهای اوتی سی سرماخوردگی و سرفه کودکان ممکن است مضر باشد پس بهتر است از چند روش خانگی استفاده کنید:

*شربت عسل، پیاز و سیر:نصف پیمانه عسل را با نصف پیمانه آب مخلوط کنید. به آن یک پیاز کامل و یک حبه سیر خرد شده اضافه کنید. مقداری آویشن و مریم گلی به آن بیفزایید و بگذارید یک شب کامل و در دمای اتاق بماند. مخلوط را صاف و در یخچال نگهداری کنید.از این مخلوط به عنوان شربت سرفه استفاده کنید.عسل، پیاز و سیر به طور طبیعی خاصیت ضدمیکروبی دارد. عسل به عنوان تسکین دهنده سرفه عمل می کند. گیاهانی مانند آویشن و مریم گلی نیز خاصیت ضدمیکروبی دارد.

نکته:اگر در مصرف این مخلوط عجله دارید، آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت کم بگذارید تا پیاز نرم شود. اگر چه مقداری از خاصیت ضدمیکروبی آن از بین می رود اما قبل از خواب کمی تسکین پیدا خواهید کرد.

*روغن کرچک مرهم سینه:نصف پیمانه روغن کرچک را با ۲ حبه سیر له شده مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده، ۳ تا۴ قطره روغن اکالیپتوس و نصف قاشق مرباخوری پودر فلفل را به مواد اضافه کنید و روی قفسه سینه بمالید.

این روغن به خوبی جذب بدن می گردد و گردش خون را افزایش می دهد تا واکنش سیستم دفاعی بدن تحریک شود. زنجبیل و فلفل قرمز سبب گرم شدن بدن، گردش خون و رقیق شدن خلط می گردد. روغن اکالیپتوس و سیر نیز خاصیت ضدمیکروبی دارد.

*شربت ترب کوهی:مقداری ترب کوهی رنده شده را به یک و یک چهارم پیمانه عسل اضافه کنید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس به عنوان شربت سرفه از آن استفاده کنید.ترب کوهی، سبب تعریق می گردد، در نتیجه برای درمان تب مفید است. مخلوط آن با عسل، گرفتگی صدا و سرفه بر اثر سرماخوردگی و آنفلوآنزا را برطرف می کند. ترب کوهی اشتهاآور است و در هضم غذا موثر است. توجه داشته باشید مصرف بسیار ترب کوهی ناراحتی معده ایجاد می کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.