درمان طاسی مردانه با قطره چشم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

محققان در مطالعه تازهی نشان داده اند،دارویی که برای گلوکوما تجویز می گردد که می تواند در درمان الگوی طاسی و دیگر اشکال ریزش مو موسوم iبه آلوپسی موثر واقع شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران iبه نقل از ساینس نیوز ،سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA) برای گلوکوما، توانسته است سبب رشد دوباره مو و افزایش طول مژه ها شود.

بررسی ها نشان می دهد ،این اولین نتیجهی است که نشان می دهد این دارو می تواند رشد دوباره موی سر را نیز در پی داشته باشد.

گفتنی است، این تحقیق iبه ارائه درمان تازهی برای طاسی منجر می گردد که می تواند کیفیت زندگی بسیاری از اشخاص دچار طاسی را iبهبود بخشد .

مطالعات بیشتر می تواند شناخت ما از چگونگی فعالیت فولیکول های مو افزایش داده و راهبرد های درمانی تازهی را برای بسیاری از اختلالات رشد مو فراهم سازد.

بررسی ها نشان می دهد، محققان سه مجموعه آزمایش انجام دادند دو آزمایش با استفاده از سلول های انسانی و یکی نیز با سلول های موش در هر دوی این آزمایش ها دانشمندان دریافتند بیمار توپروست سبب رشد مو شده است.

مجموعه سه آزمایش  که شامل استفاده از این دارو بر روی نقاط طاس پوست موش بود نیز مانند سلول های انسانی سبب رشد مو شد. استفاده از این دارو و بی خطری آن برای انسان و نتیجه این تحقیقات در نشریه FASEB انتشار یافته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اباصلت:

    لطفا اسم تجاری این دارو یاقطره چشم را برایم بفرستید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.