درمان کمردرد با ژله درمانی

فروردین ۱۴۰۳

دانشمندان به تازگی موفق به ساخت نوعی ترکیب ژله مانند برای محافظت از بافت های استخوانی ستون فقرات بویژه در خصوص بیماری هایی مانند انواع شکستگی ها و دیسک کمر شده اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، در ترکیبات این ماده ژله مانند؛ نوعی پروتئین و مواد خاصی که نقش محافظت کنندگی از استخوان ها را دارند  وجود دارد.

گفتنی است،: دانشمندان امیدوار می باشند این ماده برای تسکین درد اشخاص مبتلا به دیسک کمر به کار رود.

بررسی ها نشان می دهند، این پروتئین که لامپنین خام دارد، بصورت یک چسب عمل می کند و بین سلول هایی که سبب آسیب دیدگی ستون فقرات شده اند، قرار گرفته حتی آن ها را ترمیم می کند و فضاهای خالی را پر می کند.

دیسک کمر که معمولاً در اثر افزایش سن و عادات بد نشستن و برخاستن و بلند کردن اشیاء سنگین بدون توجه در طول زندگی ایجاد می شود، می تواند برای فرد بسیار ناراحت کننده باشد و عوارض مختلفی را برای او ایجاد کند.

این ژل همانند یک بالشتک جین مهره های کمر قرار می گیرد و دارای اثر درمانی فوری است و پس از حدود ۲۰ دقیقه از تزریق درد بیمار کاهش فراوانی می یابد، البته برای انجام این عمل فرد باید تحت بهیوشی موضعی قرار بگیرد و توسط جراح این عمل صورت گیرد و پزشک متخصص بیهوشی باید بر نحوه اجرای تزریق نظارت داشت باشد.

پزشکان مهمترین مزیت این روش را غیر تهاجمی بودن آن در مقایسه با سایر روش های درمانی می دانند و در حال حاضر یکی از بهترین روش ها است، البته روش هایی دیگر همانند تزریق مغز استخوان به سلول های مهره های کمر نیز به تازگی در صدر فعالیت های پژوهشی قرار گرفته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.