درمان HIV در نوزادی آمریکایی

سلامت > درمان
نوزاد دختری در آمریکا که در زمان تولدش به ویروس HIV آلوده بود،‌به نظر می‌آید پس از انجام درمانهای اولیه به کلی درمان شده‌است.

بر اساس گزارش BBC، این دختر دو‌ و نیم ساله اکنون به مدت یک سال است که درمانش به پایان رسیده و هیچ نشانه‌ای از عفونت HIV در بدنش مشاهده نمی‌شود. با این همه برای اطمینان از تاثیر مشابه دارو بر روی دیگر کودکان به آزمایش‌های بیشتری نیاز است.

درصورتی که سلامت کامل این دختربچه به اثبات برسد،‌این دومین مورد درمان کامل HIV در جهان خواهد بود. به گفته دبورا پرسواد،‌ ویروس‌شناس دانشگاه جان هاپکینز این کودک نشانه‌ای دیگر از امکان بالای درمان این بیماری در نوزادان است. در سال ۲۰۰۷ نیز تیموتی ری براون به عنوان اولین انسانی که از ویروس HIV خلاصی یافته بود،‌شناسایی شد.

در درمان نوزاد دختر آمریکایی ترکیبی از داروهایی که هم‌اکنون از آنها در درمان HIV استفاده می‌شود،‌به کار گرفته شده‌بود و نتایج این درمان نشان داد این نوع درمان می‌تواندHIV را پیش از اینکه در بدن انسان جاخوش کند،‌به کلی از بین ببرد. این نوزاد در بیمارستانی محلی متولد شد و در مادرش به HIV آلوده بود،‌از این رو نوزاد نیز در معرض خطر جدی ابتلا به این ویروس قرار داشت.

زمانی که از تولد این نوزاد تنها ۳۰ ساعت گذشته بود،‌پزشکان او را تحت درمان دارویی قرار دادند و اکنون پس از گذشت دو سال و نیم، به نظر می‌آید بیماری در نوزاد به کلی از بین رفته باشد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.