دروغگویی کیا و هیوندایی در خصوص مصرف سوخت خودروهایشان

این خبر امروز یکشنبه ۱۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

دروغگویی کیا و هیوندایی در خصوص مصرف سوخت خودروهایشان

عصر خودرو : شرکت‌های خودروسازی کره‌ای هیوندای و کیا اعلام نمودند که به مالکان خودروهایشان در بازار‌های آمریکا و کانادا به سبب اغراق انجام شده در مورد میزان سوخت این خودروها جریمه پرداخت می‌کنند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا چندی پیش آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام نمود که مصرف سوخت بنزین تعدادی از خودروهای کیا و هیوندای با آنچه از سوی این دو خودروساز اعلام شده مغایرت دارد.
بر این اساس، تحقیقاتی درباره میزان مصرف سوخت خودروهای این دو خودروساز کره‌ای انجام شد. نتیجه این تحقیقات نشان داد که آنچه که این دو خودروساز کره‌ای درباره‌ی مصرف سوخت خودروهایشان اعلام نموده‌اند، صحت نداشته و به دور از واقعیت بوده است.
این تحقیقات نزدیک به ۱٫۱ میلیون دستگاه از خودروهای مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۴ هیوندای و کیا را در آمریکا و کانادا در بر می‌گیرد.
به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه در همین حال یکی از مدیران بخش فن‌آوری هیوندا و کیا با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام نمود: من از بابت اتفاق رخ داده از مشتریان عذرخواهی می‌کنم. ما در پی حل مشکل به وجود آمده هستیم. هیوندای بزرگ‌ترین خودروساز کره ۳۴ درصد از سهام کیا را در اختیار دارد.

یکشنبه ۱۴ آبان   ۳:۱۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.