درگذشت ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز:

درگذشت ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت ، دلیل مرگ  ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت :  این بازیگر آخرین بار در سریال معمای شاه در نقش «آژان» و مامور سفارت شوروی مقابل دوربین رفته و قرار بود فردا چهارشنبه نهم دی ماه در شهرک سینمایی غزالی مقابل دوربین برود که متاسفانه درگذشت.  ولی الله مومنی در سال ۱۳۲۲ در اردبیل به دنیا آمد و از سال ۱۳۴۷ در عرصه دوبله مشغول فعالیت شد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم قیام قدم به عرصه سینما گذاشت. وی از جمله بازیگرانی است که در نقش میرزا کوچک خان جنگلی در فیلم سردار جنگل به کارگردانی امیر قویدل به ایفای نقش پرداخته است.
 
ولی الله مومنی

ولی الله مومنی در نقش میرزا کوچک خان جنگلی
 
دمرل، افعی، ضربه آخر، دل و دشنه، جهنم سبز و بشارت منجی از جمله فیلم هایی است که مومنی در آنها به ایفای نقش پرداخت. از جمله نقش های ماندگار این بازیگر می توان به ایفای نقش وی در مجموعه پهلوانان نمی میرند به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد.

وی همچنین در سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری در نقش شرحبیل بن ذی کلاع بازی کرد.  مومنی در سریال های دیگری همچون جلال الدین،ولایت عشق، تبریز در مه و سربداران نیز به ایفای نقش پرداخته است.  دوبله مجموعه جنگجویان کوهستان و انیمیشن های دور دنیا در ۸۰ روز و زورو (دوبله گروهبان گارسیا) از جمله فعالیت های ماندگار این دوبلور است.
 

درگذشت ولی الله مومنی
ولی الله مومنی
 
بازی در تئاتر زخم مدینه به کارگردانی سید جواد هاشمی از دیگر فعالیت های این بازیگر بوده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.