درگیری عناصر مسلح در طرابلس لبنان شدت یافت

به گزارش ایرنا، در این درگیری ها صدای توپ و خمپاره به شکل دایمی به گوش می رسد و دو طرف درگیر در حال تبادل آتش با یکدیگر هستند.

در درگیری های بعد از ظهر امروز یک نفر در منطقه ‘جبل محسن’ جان خود را از دست داد و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش ها، تمامی راه های منتهی به میدان ‘عبد الحمید کرامی’ طرابلس بسته شده و متحصنین با قرار دادن لاستیک های اتومبیل بر سر تقاطع ها، تمامی مسیرها را سد کرده اند.

این در حالی است که درگیری ها در طرابلس صبح امروز فروکش کرده و ارتش اولتیماتومی دو ساعته به تمامی عناصر مسلح به منظور تخلیه خیابان های این شهر داده بود.

‘میشل سلیمان’ رییس جمهوری لبنان هم شورای عالی دفاع ملی کشور را برای نشستی فوری در کاخ ریاست جمهوری فراخواند و پس از آن مقرر شد که ارتش و نیروهای امنیتی با اخلال کنندگان در نظم عمومی برخورد کنند.

وزیر کشور لبنان نیز اعلام کرد، فهرست کاملی از افرادی که آرامش روز یکشنبه شمال لبنان را به هم زدند، در اختیار داشته و آنها را دستگیر خواهد کرد.

به دنبال دستگیری یکی از سران جریان های سلفی شمال لبنان که در قاچاق اسلحه و ناامنی های اخیر در این کشور نقش داشته است، جریان های سلفی و افراطی در شمال لبنان ، از شنبه شب تجمعات گسترده ای در طرابلس برگزار کردند.

رییس جمهوری لبنان نیز طی دیدار با ‘مروان شربل’ وزیر کشور، ضمن بررسی آخرین اوضاع بحرانی طرابلس، از مسوولان خواست نسبت به گسترش دامنه بحران و سرایت آن به کل کشور هوشیار باشند.

‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر لبنان نیز در یک مذاکرات تلفنی با ‘جان قهوه جی’ فرمانده ارتش و فرماندهان امنیتی کشور، خواستار اجرای سریع قوانین امنیتی و بازگشت آرامش به مناطق طرابلس و حفظ استقرار و ثبات در این شهر شد.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۴۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.