درگیری های پلیس پاکستان با اشرار مسلح در کراچی ۹ کشته بر جای گذاشت

به گزارش ایرنا به نقل از خبر منابع محلی، نیروھای پلیس و بخش عملیات سازمان تحقیقات جنایی پاکستان موسوم به ‘سی آی دی’ ششمین روز عملیات خود را پنجشنبه شب علیه گروھھای غیر قانونی در منطقه لیاری کراچی انجام دادند.

مقامات پلیس و منابع خبری محلی اعلام کردند: در جریان این عملیات اشرار مسلح اقدام به شلیک موشک ھای آر پی جی و پرتاب نارنجک کردند و در میان کشته شدگان یک زن نیز دیده می شود.

براساس گزارش منابع خبری محلی ، برخی از اشرار با مشاھدہ عملیات سنگین نیروھای پلیس با ترک منطقه لیاری، پاسگاہ پلیس این منطقه را مورد ھدف قرار دادہ و چندین خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

این اشرار ھمچنین با حمله به منزل ‘محمد رفیق’ وزیر ایالتی سند و عضو پارلمان ایالتی از منطقه لیاری، منزل وی را به آتش کشیدند.

بیشتر ساکنان منطقه لیاری که به دلیل عملیات نیروھای امنیتی کراچی و حملات اشرار مسلح مجبور به ترک خانه و محل سکونشان شدہ اند، صبح روز پنجشنبه با تجمع در این منطقه، ضمن سر دادن شعارھایی علیه دولت و مسوولان ایالت سند، خواستار پایان این درگیری ها و پاکسازی منطقه از وجود اشرار مسلح شدند.

عملیات نیروھای پلیس در منطقه لیاری کراچی، باعث تعطیلی مراکز آموزشی، ادارات دولتی و شرکت های خصوصی شده و زندگی مردم عادی در این منطقه و مناطق مجاور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

همچنین درگیری نیروھای پلیس روز چهارشنبه گذشته با شماری از اشرار مسلح فعال در منطقه لیاری کراچی در مرکز ایالت سند باعث کشته شدن دو نفر و زخمی شدن تعدادی از جمله دو افسر پلیس و دو تصویربردار شبکه های خبری خصوصی شد.

کراچی بزرگترین شهر اقتصادی پاکستان طی روزها و ماھ ھای اخیر شاهد درگیری های قومی و حزبی فراوانی بوده است.

در سال گذشته میلادی در خشونت های این شهر بیش از یک هزار نفر جان باختند.

آساق ** ۱۰۹۵** ۵۳۶ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۴۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.