دریاچه رمانتیک + عکس

گردشگران این روزها به دنبال ویژگی‌های خاص و جذاب برای دیدن مناظر طبیعی هستند و دریاچه Retba در سنگال واقع در غرب آفریقا از جمله این ویژگی هاست.

به گزارش سه نسل به نقل ازممتازنیوز، این منطقه برخلاف تمام دریاچه‌‌‌های دنیا رنگی شبیه به‌ رنگ صورتی دارد. این دریاچه که از آب شور پر است، به خاطر رنگ جالبش مورد توجه قرار گرفته است. این رنگ که بسیار غیر عادی است محققان را بر آن داشته تا آب این دریاچه را مورد آزمایش قرار دهند تا علت رنگ آن را بیابند.

به گفته یکی از محققان، زمانی که از داخل هلی‌کوپتر به این دریاچه نگاه می‌کردیم، به نظر می‌رسید که قایق‌‌‌ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شنا می‌کردند. غلظت نمک این دریاچه به حدی است که باعث شناور شدن هر شناگری در سطح آب می‌شود.

مایکل دانسون، میکروبیولوژیست و محقق دانمارکی در این‌باره می‌گوید: رنگ توت فرنگی این دریاچه به خاطر غلظت زیاد و بالای نمک در ترکیب با باکتری فعالی به نام Dunaliella Salina است.

این باکتری‌‌‌ها در کنار نمک و با استفاده از نور خورشید، انرژی بیشتری تولید می‌کنند و چرخه صورتی رنگ آب را به وجود می‌آورند.

نام دریاچه Retba «آب‌‌‌های مرده» زمانی بر این دریاچه گذاشته شد که در گذشته تصور می‌شد که هیچ سازگاری با زندگی و حیات نداشته است.

محققان می‌گویند: این دریاچه از مواد معدنی با ارزشی نیز پوشیده شده است. بسیاری از روستائیان این مواد معدنی را به همراه نمک استخراج می‌کنند و به فروش می‌رسانند.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.