دریغ از یک هواپیمای آتش نشان برای اطفای جنگل‌های زاگرس

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس گفت: هواپیمای آتش نشان برای کمک به عملیات اطفای حریق جنگل‌های زاگرس و کهگیلویه و بویراحمد دریغ شد.

“امید سجادیان” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در آتش سوزی جنگل‌های زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت صعب العبور بودن، شیب تند، گرمای ۵۰ درجه و صخره ای بودن منطقه نیاز به هواپیمای آتش نشان بود اما اقدام خاصی در این خصوص انجام نشد و مسئولان و متولیان امر هواپیما را از ما دریغ کردند .

وی اظهارکرد: با وجود درخواست‌های متعدد اما هیچ هواپیمای آتش نشانی جهت شرکت در عملیات اطفای حریق جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه اعزام نشد.

این فعال زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش سوزی جنگل‌های “نارک” گچساران یک هفته در آتش نبود امکانات می سوخت و چند نفر از نیروهای مردمی مصدوم شدند اما هیچ خبری از هواپیمای اتش نشان نبود در صورتی که این هواپیما به منطقه اعزام می شد آتش در سریعترین زمان ممکن مهار می شد و هزاران هکتار جنگل بلوط از بین نمی رفت.

سجادیان تصریح کرد: جنگل‌های زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد طبیعی هستند از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال عمر دارند و تاثیر بسزایی در سیستم اکولوژیک دارند اما متاسفانه برای مسئولان اهمیت و اولویت ندارند و با وجود داشتن هواپیمای آتش نشان، این هواپیما را به منطقه جهت کمک اعزام نکرده اند در حالی که جنگلهای کشور ترکیه سوزنی و دست کاشت هستند .

وی بیان کرد: اگر امکانات و هواپیمای آتش نشان داریم چرا در مواقع ضروری و بحران به داد خودمان نمی رسید؟ با وجود این امکانات باید نیروهای مردمی و داوطلب با دست خالی به جنگ آتش بروند و مصدوم شوند و همچون” البرز زارعی” منجر به مرگ آنها شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.