در انتخابات خانه تئا‌تر چه گذشت؟ / آقای بازیگر بالا‌ترین رای را آورد

مهدی یاورمنش: بعد از آنکه در جلسه‌ای چهار ساعته اعضای خانه تئا‌تر آرای خود را به صندوق انداختند، اسامی هیئت مدیره جدید اعلام شد که با دوره قبل تنها در سه عضو تفاوت داشت و در آن عزت‌الله انتظامی بیشترین رای را کسب کرد.

رویا تیموریان و مریم کاظمی دو عضو تازه هیئت مدیره خانه تئا‌تر شدند که در کنار انتظامی، ایرج راد، بهزاد فراهانی، خسرو احمدی و کاظم هژیرآزاد که دوره قبل هم حضور داشتند، اعضای اصلی این هیئت را تشکیل دادند. قطب‌الدین صادقی هم امسال به این جمع اضافه شد تا در کنار محمد یعقوبی و هوشمند هنرکار اعضای علی البدل هیئت مدیره خانه تئا‌تر را شکل دهند.

در این جلسه همچنین مهدی قلعه به عنوان بازرس اصلی و جواد اعرابی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

انتخابات این دوره هیئت مدیره خانه تئا‌تر هم مثل سال‌های گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود که اعتراض‌هایی را از سوی حاضران در جلسه برانگیخت.

یکی از موارد بحث برانگیز جلسه شنبه، ریختن آرای افرادی به صندوق بود که خیلی زود جلسه را ترک کردند و برگه‌های خود را بعد ار پر کردن به دیگران دادند.

قطب‌الدین صادقی، نویسنده، کارگردان و مدرس با سابقه تئا‌تر در انتقاد به این بی‌نظمی به خبرآنلاین، گفت: «حرکت برخی از دوستان که جلسه انتخابات را زود ترک کردند و برگه‌های رای خود را به دیگران دادند، نشان‌دهنده آن است که ما متاسفانه هنوز به حقوق و وظایف صنفی خود آگاه نیستیم و با فرهنگ دموکراسی به خوبی آشنا نیستیم.»

این هنرمند با اشاره به اینکه چنین رفتارهایی سوء تفاهم‌هایی را باعث می‌شود، ادامه داد: «اینکه بگوییم برگه‌های رای توسط خود اعضاء پر شده است و تنها دیگران آن را به صندوق انداخته‌اند، توجیه درستی نیست. اینکه یک نفر بیش از ۲۰ برگه رای دیگر اعضاء را در صندوق بیاندازد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

ایرج راد، مدیرعامل خانه تئا‌تر هم در گفتگو با «خبرآنلاین» در این باره گفت: «اگر کسی برگه رای خود را پر کند و به دیگری بدهد تا در صندوق بیاندازد، اگرچه به لحاظ قانونی اشکال ندارد، اما از منظر اخلاقی و صنفی پسندیده نیست.»

این بازیگر و کارگردان پیشکسوت افزود: «اینکه برخی از اعضای خانه تئا‌تر هر دو سال یک بار نتوانند یک جلسه چهار ساعته را تحمل کنند و تا آخر بایستند و رای خود را به صندوق بیاندازند، عیب بزرگی است که باید آن را رفع کرد.»
 

مهدی قلعه که در انتخابات امسال خانه تئا‌تر به عنوان بازرس اصلی انتخاب شده است، در‌باره تعداد افراد حاضر در این انتخابات توضیح داد: «خانه تئا‌تر بیش از دو هزار عضو دارد که ۶۰۰ نفر از آنان چون حق عضویت سال ۹۰ خود را پرداخت نکرده بودند، حق رای نداشتند. به این ترتیب چون ۷۶۱ نفر در جلسه شنبه حضور داشتند، تعداد حاضران بیش از ۵۰ درصد واجدان شرایط (۱۴۰۰ نفر) بود و حد نصاب لازم را داشت.»

او در باره حواشی پیش‌آمده در این انتخابات هم گفت: «عصر شنبه برخی از اعضاء برای شرکت در مراسم بزرگداشت زنده یاد جواد ذوالفقاری که در خانه هنرمندان برگزار می‌شد، زود‌تر جلسه انتخابات را ترک کردند و برگه رای نوشته شده خود را به دیگران دادند تا به صندوق انداخته شود.»
 

بازرس خانه تئا‌تر ادامه داد: «این کار چون غیرقانونی نیست، نمی‌توان به استناد آن خدشه‌ای به انتخابات وارد کرد. هرچند می‌توان با تنظیم آیین نامه‌ای جدید، در آینده جلوی آن را گرفت.»

مهدی قلعه در باره تقسیم وظایف اعضای هیئت مدیره جدید خانه تئا‌تر هم گفت: «در جلسه هیئت مدیره جدید که دوشنبه همین هفته برگزار می‌شود، سمت‌ها و وظایف اعضاء مشخص خواهد شد که به اطلاع همگان خواهد رسید.»
 

۵۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.