در تابستان پیلینگ نکنید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یکی از تقاضاهای اشخاصی که به متخصص پوست مراجعه می‌کنند، لایه‌برداری پوست یا پیلینگ‌ شیمیایی است. با افزایش سن و به دنبال آثار مخرب آفتاب، پوست صورت دچار تغییرهای پیری یعنی چین‌وچروک، لکه‌های تیره و نمای کدر می‌شود…

 از سوی دیگر، با ضخیم‌شدن لایه شاخی، پوست سفت، خشک‌ و چرمی می‌شود و دیگر طراوت و شادابی دوران جوانی را نخواهند داشت اما پیلینگ‌ شیمیایی یا برداشتن لایه‌های سلول شاخی و نرم شدن کراتین پوست، ظاهر پوست صورت را نرم‌تر، شفاف‌تر و شاداب‌تر می‌‌کند و فرد جوان‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر درمان نسبی چین‌وچرو‌ک‌های ظریف صورت، پیلینگ برای برطرف‌کردن جای جوش‌ها، کک‌ومک، لک‌های صورت و کاهش منافذ پوست صورت به کار می‌رود. به سبب نیاز به مراقبت‌های مخصوص و حفاظت جدی پوست پیلینگ‌شده از نورآفتاب، به بیشتر متقاضیان پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان این کار بپرهیزند. به همین سبب است که در پایان این فصل، یعنی در ماه شهریور و مهر که دیگر تابستان رو به اتمام است، با هجوم درخواست لایه‌برداری مراجعان مواجه می‌شویم اما قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام پیلینگ‌ عمیق‌تر و قوی‌تری که نتایج و مطلوب در رفع جای جوش و لک‌های صورت دارد و در مطب متخصص پوست انجام می‌شود، لازم است واقعیت‌هایی را بدانید؛ از جمله نتایج پیلینگ قابل‌پیش‌بینی و تضمین نیست.

 گاهی پاسخ بسیار عالی است و گاهی هم هیچ‌گونه تغییر ظاهری ایجاد نمی‌شود چون نتیجه به نوع و رنگ پوست بستگی دارد. بهترین نتایج را پوست‌های روشن و سفید می‌گیرند و بروز عوارض در آنها هم کمتر است. بعد از انجام پیلینگ، حتما دستورهای پزشک را رعایت کنید تا به عوارضی از قبیل بروز لک‌های تازه، سوختگی پوست، عفونت و جوشگاه دچار نشوید. بسیاری از خانم‌‌ها تمایل دارند ماهانه از لایه‌بردار‌های خفیف و خانگی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کنند.

 این محصولات پیلینگ خفیف را با به کار بردن کرم‌‌های حاوی اسیدهای میوه و بعضی ترکیب‌های صناعی انجام می‌دهند اما نباید انتظار نتایج و تغییرات ظاهری قابل‌ملاحظه یا بهبود پوست را داشته باشند. بهتر است پیلینگ حتما تحت‌نظر متخصص انجام شود نه زیرنظر آرایشگرها، چرا که متخصص پوست فقط به فکر انجام لایه‌برداری نیست؛ او جنس پوست، لک‌هایی که روی آن وجود دارد و خصوصیت ذاتی پوست را می‌شناسد و چه بسا با در نظر گرفتن این عوامل به شما پیشنهاد کند از تصمیمتان منصرف شوید. دقت کنید نباید به سبب چشم و هم‌چشمی یا فقط به سبب ملاحظه اثر پیلینگ در یکی از دوستان یا بستگانتان چنین تصمیمی بگیرید و خود را به آرایشگر بسپارید، حتما در این‌باره با متخصص پوست مشورت کنید و در نظر بگیرید پوست شما با پوست هیچ‌کس قابل‌مقایسه نیست.
منبع:‌هفته نامه سلامت

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.