در تحلیل ها و شناخت حوادث دچار اشتباه نشویم

مسایل دنیای اسلام در این برهه‌ از زمان، مسایل بی‌نظیری است. این تحولاتی که در دنیای اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجیب و تکان‌دهنده و تعیین‌کننده‌ مسیر امت اسلامی در آینده است.

امیدواریم ان‌شاءاللّه همچنان که تاکنون ملت های این منطقه توانسته‌اند کارهای بزرگی را انجام بدهند و مسوولان، کارهای شایسته‌ای انجام داده‌اند؛ این آهنگ رفتار، همچنان ادامه پیدا کند و دشمنان امت اسلامی که روزبه‌روز ترفندهای خود را پیچیده‌تر می کنند و با همه قوا، با همه‌ توان، از همه‌ اطراف وارد این میدان می شوند، نتوانند بر همت امت اسلامی غلبه کنند و البته ان‌شاءالله نخواهند توانست غلبه کنند.

روزگار تازه‌ای آغاز شده است؛ وضع جدیدی در دنیای اسلام به وجود آمده است و این وضع بر روی زندگی همه ملت های جهان بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ ˈباش تا صبح دولتت بدمدˈ؛ ان‌شاءاللّه.

سعی کنیم در تحلیل هایمان، در شناخت حوادث، دچار خطا و اشتباه نشویم. بدانیم که آمریکا و صهیونیسم دشمنان امت اسلامی‌اند؛ سردمداران رژیم های جبار، دشمنان امت اسلامی‌اند.

اگر دیدیم در یک جایی آنها در یک جهت قرار گرفتند، بدانیم که آن جهت، جهت باطلی است؛ جهت غلطی است؛ دچار خطای در تحلیل نشویم.

آنها هرگز برای ملت های مسلمان دل نمی سوزانند؛ هرچه بتوانند تخریب می کنند و در روندها اخلال می کنند. امروز همین جنجال هایی که آنها در واقع به راه می‌اندازند، اگرچه گاه از زبان بعضی افراد غافل هم تکرار می شود؛ اختلافات مذهبی، اختلافات قومی، اختلافات نژادی و زبانی؛ اینها را عمده می کنند؛ در حالی که در اسلام اینها نیست؛ ˈانّ اکرمکم عند الله اتقیکمˈ (سوره حجرات، آیه ۱۳) همه یکی هستند، همه با هم برادرند. باید همه ما بیدار باشیم، بصیر باشیم، چشمهایمان را باز کنیم، دچار خطای تحلیل نشویم.

* از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر (۲۹ مرداد )

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.