در جستجوی ثروت صدام!

آمریکا و انگلیس برای کشف و ضبط اموال صدام گروه تحقیقی مشترک تشکیل می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری النخیل نوشت:  ثروت صدام حسین شبکه ای از حسابهای سری و سخت در هم پیچیده و گیج کننده است، و پیگری این حسابها از تعقیب خود صدام چه بسا دشوارتر باشد.

بر حسب آمار موجود دارایی پس انداز شده صدام تنها در ایالات متحده بالغ بر ۱۳ میلارد پوند است، و نیز بر اساس تخمین ها صدام و خانواده اش۴۰ میلیارد دلار  از اموال مردم عراق را در تصرف خود داشته اند.

در همین راستا آمریکا و انگلیس گروه تحقیقی گسترده و مشترکی تشکیل داده اند تا ثروت صدام را کشف و مصادره کنند!
 
در نشست کنگره آمریکا، وکیل وزارت دارایی این کشور دیوید اوهایزر تصریح کرد: علی رغم تمام موانع تحمیلی بر عراق، رئیس جمهور سابق این کشور برای انتقال اموال مسروقه از مردم عراق توانسته شرکتهای بی شماری را با عناوین وهمی و دروغین در بسیاری از کشورهای جهان تأسیس کند. وی اشاره کرد که صدام در سالهای ما بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ در نتیجه برنامه “نفت در ازای غذا” ۶/۶ میلارد دلار ثروت از راه دلالی برنامه مذکور به دست آورد!!

اوهایزر اظهار کرد در سالهای مذکور از طریق قاچاق بنزین درآمد نامشروع بالاتر از ۶,۶ میلارد دولار نصیب صدام شد!

وی گفت بانک مرکزی عراق در حکم خزانه مخصوص خانواده صدام بوده که بر اساس گزارشات تنها در یک برداشت ۵ میلارد دولار از این بانک توسط صدام خارج شده است!

قابل ذکر اینکه آمریکا حساب مستقیم ۷,۱ میلار دلاری عراق در بانکهای خود و ۲,۱ میلارد دلار موجود در بانکهای لبنان را بلوکه کرده است.
 
منابع دیپلماتیک غربی اذعان کردند: آمریکا و انگلیس گروه تحقیقی مشترکی برای کشف و ضبط اموال صدام تشکیل داده اند،

این گروه معتقدند که بخش اعظم ثروت صدام از راه دلالی درآمد نفطی عراق، و فروش غیر قانونی آن، و همچنین از راه معاملات سری اسلحه به دست آمده، و او غالب این ثروت را در حسابهایی به نام نزدیکان خود در تمام نقاط دنیا، واریز کرده و همین مخفی کاری شناسایی و دست یابی به کل ثروت صدام را بسیار دشوار می کند به طوری که علاوه بر تشکیل گروه ویژه تحقیقی، همکاری مؤسسه های مالی جهانی و مسؤولین رژیم سابق عراق را نیز می طلبد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.