در خواست ۷ چهره سینمایی از نیروی انتظامی

به گزارش خبر آنلاین این نامه چند هفته پس از انتقاد صریح سردار بهمن کارگر از وضعیت سینما نوشته شده‌ و امضای چهره‌هایی چون داود رشیدی بازیگر، همایون اسعدیان کارگردان، داریوش فرهنگ بازیگر و کارگردان، فرهاد توحیدی نویسنده، سیروس الوند کارگردان، محمدعلی سجادی کارگردان و محمد سریر آهنگساز در پای آن به چشم می خورد.

 

سردار کارگر معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حدود سه هفته پیش در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیسی در حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وضعیت سینما و پوشش برخی از بازیگران فعال در این حوزه انتقاد کرده و گفته بود که ما سینمای فاسد نمی‌خواهیم.

هفت سینماگر یاد شده با اشاره به این که در روزهای اخیر شاهد برخی اظهارنظرها از سوی مسئولین نیروی انتظامی در خصوص سینما و بعضی از همکارانمان بودیم، نوشته اند که «بخشی از این اظهار نظرها موجبات برخی سوء تفاهم ها و ابهامات را فراهم آورده است.»

سینماگران در نامه خود با تاکید بر این موضوع که در مجموعه معادلات اجتماعی نقش سینماگران و به ویژه بازیگران بسیار تعیین کننده است و از طرفی عمده فعالان این حوزه برای پیشبرد سینمای کشور بنای تعامل با دستگاههای اجرایی و انتظامی را دارند، پیشنهاد داده‌اند:«در خلال برگزاری جلسه ای رو در رو با جمعی از سینماگران ضمن ایجاد گفتگو سعی در حل ابهامات و مشکلات به وجود آمده فرمایید.»

سردار کارگر در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیسی با اعلام اینکه به‌عنوان نیروی انتظامی نسبت به وضع کنونی سینما معترض هستیم، تأکید کرده بود:«سینما نباید ترویج‌دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد. جشن‌ها یا جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود و سایت‌های هنرمندان در فضای مجازی ترویج‌دهنده این موضوع است. وزارت ارشاد باید جلوی فعالیت این سایت‌ها را بگیرد.»
 
سردار کارگر و وزیر ارشاد در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیسی

کارگر با انتقاد از وضعیت حجاب برخی از بازیگران گفته بود: «برخی از زنان هنرمند به جشنواره‌هایی مانند کن می‌روند و با کشف حجاب با مرد نامحرم دست می‌دهند.»
 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به این موضوع هم اشاره کرده بود که «سینماگران باید خودشان در میدان حاضر شوند تا جلوی افراط و تفریط گرفته شود. البته ما اعتقاد نداریم که کسی بیاید و مدعی شود سینمای ما فاسد است. همانقدر که با فساد در سینما مخالف هستیم با انحراف در سینما نیز مخالفیم. با دست کثیف نمی‌توان به‌دنبال تمیزکاری بود.»
 

محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران تنها مدیر سینمایی بود که در نشست خبری این جشنواره به صراحت از صحبت‌های سردار کارگر انتقاد کرد، اما او هم چند روز بعد حرف‌هایش را اصلاح کرد. 
  

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم به فاصله یک روز پس از صحبت‌های سردار کارگر به خبرنگاران گفت که پلیس طرح جدیدی در حوزه سینما ندارد. (اینجا)
 

حالا و در شرایطی که مدیران سینمایی موضع انفعالی گرفته‌اند و حرفی در این‌باره نزده‌اند، هفت چهره شناخته شده‌ سینمای ایران پا پیش گذاشته‌اند تا با درخواست برپایی نشستی رو در رو ابهامات موجود را حل کنند. این بار هم انگار این خود سینماگران هستند که دوست دارند با تعامل امورات را پیش ببرند، حتی اگر مدیران سینمایی همراهشان نباشند و در این گونه مواقع سکوت اختیار کنند.
۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.