در سوریه شکست خوردیم

جام جم آنلاین: وزیر خارجه ترکیه اذعان کرد که کشورش هر چه در توان داشت به کار گرفت تا به نظام سوریه پایان بدهد اما تلاش‌هایش همه شکست خورد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه این سخنان  احمد داود اوغلو را منتشر کرد و به نقل از وی نوشت که کشورش «هر چه در توان داشت برای پایان دادن به نظام سوریه به کار گرفت اما متاسفانه همه این تلاش‌ها به شکست انجامید».

این اعتراف وزیر خارجه ترکیه در زمانی مطرح می‌شود که ۱۶ ماه از حمایت مالی، سیاسی، لجستیکی و رسانه‌ای ترکیه و متحدان غربی و عربی آن از گروه‌های مسلح در سوریه و مخالفان خارج‌نشین سوریه می‌گذرد و تاکنون نشست‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای علیه سوریه به نتیجه نرسیده است.

داود اوغلو همچنین دولت سوریه را به کشتن مردم سوریه متهم کرد و آن را اقدامات ضد انسانی توصیف کرد.

داود اوغلو مدعی شد که ترکیه همه تلاش خود را به کار گرفت که در امور داخلی کشوری دخالت نکند، اما تلویزیون سوریه شب گذشته اعترافات دو تروریست بازداشت شده سوری را پخش کرد که اذعان کردند پس از رفتن به ترکیه برای قاچاق سلاح، تحت آموزش افسران ترک برای کار کردن با سلاح قرار گرفته و سپس دوباره به سوریه اعزام شده‌اند.

داود اوغلو همچنین به حادثه تجاوز هواپیمای اف-۴ کشورش به حریم هوایی سوریه در ۲۲ ژوئن اشاره کرد و مدعی شد که ساقط کردن این جنگنده و پناه آوردن ۳۰ هزار سوری به مرز ترکیه سبب ایجاد تنش در امنیت ملی ترکیه شده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.