در ماه رمضان ۴ وعده غذا بخورید!

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: در حالت عادی در طول روز ۳ وعده غذایی داریم اما چرا بعضی از مختصصان تغذیه ،۴ وعده غذایی را در ماه رمضان پیشنهاد کرده اند که پاسخ این سؤال را در این گزارش بخوانید.
سوسن پارسای متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با ممتاز نیوز، گفت: بهترین کار در طول ماه مبارک رمضان باز کردن روزه با یک افطار کوچک به عنوان مثال: م شیر و خرما و سپس با ۱۰ دقیقه فاصله براساس عادات غذایی فرد به طور مثال استفاده از غذاهای نانی همراه با آش، فرنی، کوکو و یا کتلت به عنوان افطار است.

وی در ادامه گفت: در کنار این مواد غذایی مصرف یک نوع سبزی به ویژه سبزی خوردن و یا سالاد ضرورت دارد.

پارسای همچنین تصریح کرد: در زمان خواب از یک ماده کوچک مانند: یک شربت خنک یا نان و خیار و یا نان و پنیر به شرط اینکه پنیر بسیار شور نباشد می تواند برای بدن مغذی باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه مصرف بسیار برنج و نان های شور سبب افزایش تشنگی می شوند، اظهار داشت: اشخاصی که دچار اضافه وزن می باشند از مصرف بسیار این مواد غذایی پرهیز کنند.

وی همچنین در خصوص تعداد دفعات وعده های غذایی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در حقیقت باید در این ماه از ۴ وعده غذایی با حجم کم از جمله باز کردن افطار،‌آخر شب و سحر استفاده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مواد غذایی را در حجم کم و دفعات بسیار مصرف شود تا معده راحت تر بتواند هضم کند تا یبوست و تشنگی ایجاد نشود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.