در نشست خبری انجمن صنفی CNG کشور مطرح شد: ورشکستی صنعت CNG در صورت عدم افزایش کارمزد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در نشست خبری انجمن صنفی CNG کشور مطرح شد: ورشکستی صنعت CNG در صورت عدم افزایش کارمزد

در نشست خبری انجمن صنفی CNG کشور مطرح شد:
ورشکستی صنعت CNG در صورت عدم افزایش کارمزد

رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد ضمن اشاره به بالاتر بود ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت بنزین نسبت به سی ان جی اعلام کرد: افزایش ۳۰ تا ۳۵درصدی قیمت بنزین و ثابت ماندن نرخ سی ان جی باعث ورشکستگی جایگاه داران سی ان جی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، اردشیر دادرس با بیان مسایل و مشکلات فراوانی که در این صنعت وجود دارد گفت: تمامی جایگاه‌داران CNG از نرخ کارمزد خود ناراضی هستند و طی مصوبه‌ای که در انتهای آذر ماه سال ۸۹ و مصادف با آغاز هدفمندی یارانه‌ها به شورای اقتصاد ابلاغ شد، قرار بود نرخ کارمزد جایگاه‌داران از ۴۰ تومان به ۷۰ تومان تغییر پیدا کند که متاسفانه پس از ۴ سال هنوز این امر محقق نشده است.
وی اظهار داشت: جایگاه‌داران سی ان جی با آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها منتظر جبران خلا به وجود آمده در خصوص افزایش کارمزد خود بودند که متاسفانه با اجرای طرح هدفمندی نه تنها امید آنها از بین رفت بلکه به مراتب وضع موجود وخیم‌تر از سابق شد و سه سال است که همچنان موضوع کارمزد جایگاه‌داران بلاتکلیف است.
دادرس با اشاره به تبعات این موضوع بر صنعت خودرو افزود: متاسفانه کمبود جایگاه‌های CNG در کشور منجر به کاهش تولید خودروهای دوگانه‌سوز شده است که تصویب و اجرای قانون افزایش کارمزد جایگاه‌داران سی‌ان‌جی باعث ترغیب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای احداث جایگاه سی ان جی خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: سال ۸۹ بالغ بر دو هزار میلیارد تومان ازمنابع وزارت نفت صرف خرید کمپرسورهای جایگاه CNG شد که این رقم معادل ۶هزار میلیارد تومان کنونی است که در حال حاضر جایگاه‌داران به دلیل مشکلاتی از قبیل عدم افزایش کارمزد توان نگهداری و تعمیر این کمپرسورها را نداشته و همین مسیئله باعث شده بیش از ۵۰درصد عمر مفید این کمپرسورها که سرمایه ملی به حساب می‌آیند کاهش پیدا کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.