در هوای سرد نیز با انگیزه باشید

وقتی هوا سردتر می‌شود، پوشیدن ژاکت گرم و نرم، و خوردن نوشیدنی‌های خوشمزه و پرکالری مانند مخلوط شیر و زرده‌ی تخم مرغ، و یا شیر قهوه کار آسانی است. غذاهای راحتی مانند کسرول‌های پنیری و سوپ‌های خامه‌ای نیز بسیار متداولند.

در هوای سرد نیز با انگیزه باشید

از آنجایی که ما در ماه‌های سرد از لباس‌های پوشیده‌تر و آزادتری استفاده می‌کنیم و بدنمان کمتر در معرض نمایش قرار می‌گیرد، دوست داریم بیشتر استراحت کنیم. در نتیجه از اهداف ورزشی و غذایی سالممان دور می‌شویم. در اینجا چند راهنمایی برای اینکه در هوای سرد نیز با انگیزه باشید، آورده‌ایم.

در اهداف کوتاه مدت تجدید نظر کنید

اگر هدفی را در نظر بگیرید که بتوانید در طول پاییز و زمستان به آن برسید، انگیزه‌ی بیشتری خواهید داشت. کارتان را با اهداف کوچک و قابل دستیابی که می‌دانید می‌توانید به آنها پایبند بمانید، شروع کنید. برخی ازنمونه‌ها عبارتند از برنامه ریزی برای شرکت در یک کلاس دوچرخه ثابت سه روز در هفته، خوردن میوه یا سبزی با هر وعده غذا و میان وعده. اگرچه این اهداف برای بعضی آسان بنظر می‌رسند، اما اغلب اوقات کوچکترین تغییرات، بیشترین تاثیر را دارند.

در یک مسابقه ثبت نام کنید

هوای سرد باعث می‌شود که بیرون رفتن و فعال بودن سخت‌تر شود، همچنین می‌تواند مانع با انگیزه بودن شما شود. یک مسابقه در فضای باز، فرصتی عالی برای فعال بودن و تفریح کردن است. داشتن یک مسابقه در تقویم شما باعث می‌شود که به برنامه‌ی تمرینی هفتگی‌تان متعهد بمانید، زیرا اغلب ما می‌خواهیم تا روز مسابقه، هفته‌ای چندین مایل بدویم.

مسابقات دوی مختلفی وجود دارد که برای هرنوع سلیقه و سطح تناسب اندامی مناسب است. می‌توانید قدم بزرگتری بردارید و از خانواده و دوستانتان بخواهید که به شما ملحق شوند. داشتن یک همراه ورزشی، یک راه عالی برای ادامه‌ی این راه است.

برنامه ریزی غذایی را در اولویت قرار دهید

وسوسه شدن توسط غذاهای خوشمزه‌ی بسیاری که در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی در ایام تعطیلات وجود دارند، کار آسانی است. اگر هنگام رفتن به فروشگاه، یک لیست مواد غذایی داشته باشید که براساس یک برنامه‌ی غذایی تهیه شده باشد، جلوگیری از وسوسه بسیار آسانتر می‌شود.

وقتی وعده‌های غذایی هفتگی‌تان را برنامه ریزی می‌کنید، به دنبال دستورات غذایی باشید که گرم و راحت باشند، اما مقدار کالری مصرفی روزانه‌ی شما را بالا نبرند. بعنوان مثال بجای سوپ سیب زمینی که اغلب دارای مقدار زیادی خامه و پنیر است، سوپ گوجه فرنگی گریل شده را جایگزین کنید که ترکیبی از گوجه فرنگی گریل شده در فر، سیر و آبگوشت است.

بهانه نیاورید

بهانه تراشی اغلب با نداشتن انگیزه در ارتباط است. بهترین راه برای بهانه نیاوردن، پیدا کردن راهی برای غلبه بر آن است. آیا وقتی از سرکار به خانه می‌آیید، رفتن به باشگاه برایتان سخت می‌شود؟ یک ساک ورزشی با خود به سرکار ببرید تا بتوانید از محل کار مستقیما به باشگاه بروید.

دوست ندارید شام بپزید؟ به دنبال دستورات غذایی باشید که با آرام‌پز تهیه می‌شوند. در اینصورت پخت غذا از صبح آغاز می‌شود و وقتی به خانه می‌رسید، آماده‌ی خوردن است. به همین سادگی.

نوشته در هوای سرد نیز با انگیزه باشید اولین بار در تناسب اندام پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.