دستورالعمل تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به کودکان

همزمان با نزدیک شدن به فصل پاییز، آکادمی طب اطفال در آمریکا (AAP) روز گذشته (سه شنبه) از لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به کودکانِ شش ماه به بالا در پاییز امسال خبر داد.

دستورالعمل تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به کودکان

به گزارش ممتاز نیوز، این موسسه پزشکی روز گذشته توصیه کرد که کودکان شش ماهه و بالاتر در پاییز امسال، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند و همچنین تاکید شد، برای کودکانی که مبتلا به نوع متوسط یا شدید کووید ۱۹ هستند، تزریق واکسن آنفلوآنزا تا زمان بهبودی کامل باید به تعویق افتد.

کارشناسان این آکادمی خاطر نشان کردند که متخصصان و مسئولان بهداشت و سلامت در شرایط کنونی، نگران افزایش ابتلا و شیوع آنفلوآنزا در زمستان سال جاری (۲۰۲۲) همزمان با از سرگیریِ آموزش های حضوری در مدارس هستند.

تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به آن را کاهش دهد و همچنین طبق تخمین این آکادمی، حدود ۸۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در اطفال طی سال های گذشته، مواردی بوده که هنوز واکسینه نشده بودند و حتی نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آنفلوآنزا در کودکان سالم و بدون بیماری زمینه ای رخ داده است.

در همین حال این موسسه واکسن کووید ۱۹ را نیز برای تمامی کودکان ۱۲ سال و بالاتر توصیه کرده است.

به گفته یکی از کارشناسان بهداشت این موسسه، امسال به دلیل وضعیت اوژانسی همه گیری و اشباع بیمارستانها و فشار بر کادر درمان، رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت اطفال، اهمیت بسیاری دارد لذا، علاوه بر اطمینان خاطر از واکسینه شدن کودکان، آن ها نیز می بایست پس از بازگشایی مجدد مدارس، موارد بهداشتی از جمله شتشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک در مدرسه و در حین انجام فعالیت های گروهی در محیط های سربسته و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.