دستوری که به توصیه تبدیل شد

جام جم آنلاین: قرار بود تیم‌ها به احترام ماه مبارک رمضان بعد از افطار تمرین کنند، اما از آنجا که معمولا تصمیم‌های فدراسیون فوتبال از ضمانت اجرایی مطلوبی برخوردار نیست، این بار هم شاهد تناقض در رفتار و گفتار اهالی ساختمان سئول هستیم.

یک هفته پیش بود که علی کفاشیان در نامه‌ای خطاب به مدیران باشگاه‌های لیگ برتری با سرلوحه قرار دادن نظرات حضرات آیات عظام و مراجع محترم تقلید نوشت: اصول حرفه‌ای ایجاب می‌کند که تمرینات تیم‌ها همزمان با ساعت بازی‌ها (یک ساعت و نیم بعد از افطار) برگزار شود، لذا انجام تمرین در ساعات قبل از افطار ممنوع است!

شاید در آن برهه با توجه به فشارهای موجود، چنین بیانیه‌ای برای موجه جلوه دادن برگزاری مسابقه‌های فوتبال در ماه مبارک لازم بود، اما انتقاد زمانی وارد است که فدراسیون فوتبال به راحتی چشمش را روی تخطی برخی تیم‌ها از اجرای این دستورالعمل می‌بندد.

با شروع ماه مبارک رمضان اولین تیمی که تمرین خود را قبل از افطار برگزار کرد استقلال بود. آبی‌ها در حالی از ساعت ۱۹ در کمپ اختصاصی خود تمرین کردند که دیگر تیم‌های لیگ به احترام ماه مبارک جلسه‌های تمرینی خود را به ساعت‌های بعد از افطار و زیر نور منتقل کردند.

در چنین شرایطی کوچک‌ترین انتظار این بود که شاهد واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به تمکین نکردن مسئولان باشگاه استقلال از تصمیم اتخاذ شده باشیم، اما در عین تعجب با این پاسخ از سوی فدراسیون نشین‌ها روبه‌رو شدیم؛ هیچ جریمه‌ای شامل باشگاه‌هایی که قبل از افطار تمرین می‌کنند، نخواهد شد!.

رییس سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تیم‌هایی که قبل از افطار تمرین می‌کنند از سوی سازمان لیگ جریمه خواهند شد یا نه؟ این جواب را مطرح کرد و گفت: این که می‌گوییم تیم‌ها بعد از افطار تمرین کنند، تنها یک توصیه است و در قوانین و مقررات گنجانده نشده است بنابراین در صورتی که تیمی قبل از غروب آفتاب تمرین کند، مشمول جریمه نخواهد شد!

این‌طور که از شواهد و قرائن پیداست مسئولان فدراسیون در این زمینه با هم یک نظر نیستند و هر کسی ساز خود را می‌زند.

فقط کاش بهروان بگوید کلمه «ممنوع است» در اطلاعیه‌ای که فدراسیون فوتبال در این خصوص ارائه کرد، چه تعبیری دارد و آیا غیر از این است که وقتی از کلمه ممنوع استفاده می‌شود، باشگاه‌ها ملزم هستند تا این موارد را رعایت کنند؟ چه کسی هنگام توصیه از کلمه ممنوع استفاده می‌کند؟ این چه توصیه‌ای است که برای آن اطلاعیه صادر می‌کنند؟ بهتر نبود بهروان صادقانه می‌گفت برخی تیم‌ها شرایط برگزاری تمرین در زیر نور را ندارند و به همین دلیل تمرین قبل از افطار بلا مانع است؟

به هر حال این اولین بار نیست که ارکان مختلف فدراسیون فوتبال در مورد یک موضوع مشخص تناقض گویی می‌کنند و براحتی اظهار نظرها توسط افراد نقض یا رد می‌شود.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.