دستور پخت انواع همبرگر

برترین مجله اینترنتی ایران

  همبرگر یا به صورت صحیح‌تر، هامبورگر یکی از اولین غذاهای فرنگی است که به صورت عمومی در ایران عرضه شد و با اقبالی باورنکردنی مواجه شد؛ به طوری که در حال حاضر همبرگر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌ غذاها در ایران است و کارخانه‌های بسیاری انواع متفاوت آن را تولید و عرضه می‌کنند.


نکاتی که باید در تهیه همبرگر رعایت کرد

۱- در صورت امکان همبرگر را روی زغال یا کباب‌پز تهیه کنید. اگر آن را سرخ می‌کنید، تابه را فقط چرب کنید.

۲- بعد از سرخ کردن هر سری همبرگر، تابه را با حوله کاغذی پاک کنید تا چربی‌های سوخته پاک شود.

۳- هرگز حرارت را زیاد نکنید، چون دور همبرگرها سرخ شده و مرکز آن خام می‌ماند و گوشت باد می‌کند.

۴- هرگز حرارت را خیلی کم نکنید، چون همبرگر آب می‌اندازد.

۵- اگر در بافت برگر از پنیر استفاده می‌کنید، آن را زود به زود برگردانید.

۶- اگر روی همبرگرتان از پنیر استفاده می‌کنید، پس از اینکه آماده شد آن را برگردانید، سپس ورقه پنیر تست یا چدار را که به دمای محیط رسید روی آن قرار داده و پس از یک دقیقه آن را داخل نان بگذارید.
 
۷- می‌توانید نان را نصف کرده و هرقسمت را از داخل روی گریل یا در تابه کمی سرخ کنید.

۸- همیشه مخلفات برگر را در قسمت بالای نان قرار دهید.

نام: همبرگر

نام خانوادگی: کوبیده

شاید یکی از دلایل این استقبال بی‌نظیر از همبرگر، شباهت نزدیک آن به کباب کوبیده است. مواد تشکیل‌دهنده هر دو گوشت، پیاز، نمک و فلفل است و تنها تفاوت در این است که در همبرگر از گوشت گوساله استفاده می‌شود که در حال حاضر در تهیه کباب کوبیده هم گوشت گوساله درصد بالایی دارد و مقدار کمی گوشت گوسفند با آن مخلوط می‌شود؛ پس تفاوت چندانی ندارند.




همبرگر، غذای تایید صلاحیت‌شده

ایرانی‌ها در زمینه غذایی مشکل‌پسندند و معمولا هر غذای فرنگی را به راحتی نمی‌پذیرند، مگر آنکه کاملا پخته باشد، خوش‌نمک باشد، شیرین نباشد و مخلفات داشته باشد که همبرگر همه این شرایط را داراست.

رفیق فابریک شکموها

از ویژگی‌های همبرگر، قابلیت تنوع‌پذیری آن است. همبرگر را با گوجه‌فرنگی، خیارشور، کاهو، پیاز و جعفری، کلم سفید خردشده، پیاز حلقه‌ای، انواع پنیر، سس گوجه‌فرنگی، سس مایونز، سس قارچ، قارچ سرخ‌شده و بسیاری مواد غذایی دیگر سرو می‌کنند. علاوه بر آن همبرگر را یک طبقه، دو طبقه، سه‌طبقه و به اشکال و روش‌های گوناگون ارائه کرده و سریع حاضر می‌شود. شاید به همین دلایل شکموها همبرگر را در صدر فهرست غذاهای مورد علاقه‌شان قرار می‌دهند. نام این ساندویچ لذیذ و بی‌نظیر در تمام دنیا همبرگر است. البته با تلفظ‌های گوناگون، اما در کشور انگلستان آن را بیف‌برگر یا برگر می‌نامند. احتمالا به این دلیل که انگلیسی‌ها میانه خوبی با ژرمن‌ها ندارند و قبول کردن یک غذای آلمانی برایشان سخت است، اما نام آن هرچه باشد، غذایی سریع، ساده و بی‌نظیر است.

سوغاتی از هامبورگ

شکی نیست که همبرگر اصلیت آلمانی دارد. در آلمان رسم است که بسیاری از غذاها نام شهر محل تولد خود را یدک می‌کشند. معروف‌‌ترین مثال در این زمینه بعد از همبرگر، فرانکفورتر است. در قرن نوزدهم زمانی که مهاجران آلمانی از هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان به ایالات‌‌متحده مهاجرت کردند، همبرگر را با خود به ایالات‌متحده بردند و آنجا بود که این کودک، بزرگ، معروف و جهانی شد. یکی از اولین منوهای موجود به سال ۱۸۲۶ بازمی‌گردد. در آن زمان رستورانی به نام Delmonico در نیویورک،‌ همبرگر را نه به شکل فعلی برای مشتریانش تهیه می‌‌کرد.


مرغ‌برگر

کسانی که از خوردن گوشت قرمز منع شده‌اند، می‌توانند از مرغ در تهیه آن استفاده کنند. نسبت پیاز به گوشت به همان روال است، فقط به اندازه یک‌چهارم مقدار مرغ، آرد سوخاری یا پودر نان خشک اضافه کرده و یک سیر نیز در آن رنده کنید. برای رنگ بهتر مرغ‌برگر هم از زردچوبه یا پاپریکا استفاده کنید. از ماهی هم برای تهیه برگر می‌توانید استفاده کنید اما نتیجه کار چندان دلچسب نخواهد شد.


هلو، برو تو گلو

برگ برنده همبرگر، روش آسان تهیه آن است. برای تهیه همبرگر با گوشت قرمز، ۴۸۰ گرم گوشت گوساله چرخ‌کرده را با ۴۸ گرم پیاز رنده‌شده و آب گرفته و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده و آن را به شکل ۴ همبرگر، هرکدام به وزن ۱۲۰ گرم درآورده و سرخ کنید. همین و بس؛ مقدار پیاز در هر نوع همبرگر یک‌دهم مقدار گوشت است. یکی از نکات مهم در تهیه همبرگر نوع گوشتی است که انتخاب می‌کنید. اگر از گوشت گوساله بدون چربی استفاده کنید همبرگر سفت و لاستیکی می‌شود. اگر از گوشت گوسفند استفاده کنید، علاوه بر آنکه همبرگر بوی خوبی نخواهد داشت، اندازه آن به دلیل چرب بودن گوشت، کوچک شده و آب می‌رود. در نتیجه یک برگر کوچک و گران، وسط یک نان بزرگ خواهید داشت. گوشت همبرگر باید از دنده یا سردست گوساله تهیه شود تا نتیجه کار نرم و لذیذ باشد. اگر گوشت مناسب در اختیار نداشتید مقدار پیاز رنده شده را بیشتر کنید یا آب آن را کاملا نگیرید.

برگر گیاهی

با یک جست‌وجوی کوچک در اینترنت تعداد زیادی دستور تهیه برگر گیاهی به دست می‌آورید، البته اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، تعداد دستورها بی‌شمار خواهد بود. برای تهیه برگر گیاهی برای ۴ نفر، ۲۵۰ گرم سویای خیسانده را با ۱۰۰ گرم لوبیاچیتی آبپز، ۳۰ گرم آرد سوخاری و خمیر میان یک نان باگت، دو بار چرخ‌کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. برای تنوع، از قارچ یا سبزیجات تازه ساطوری هم می‌توانید استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود برای طعم بهتر، مقدار سویا را ۵۰ تا ۷۵ گرم کم کرده و به جای آن از گوشت استفاده کنید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.